3 januari -20 Första för i år....

.... alltså julkortet vecka 1.
Har utmanat mig själv att även 2020
göra "ett julkort i veckan"
fram till mitten av hösten,
då jag får lägga på ett extra kol.
 
 
Har fått en die med Josef och Maria
på väg till Betlehem - eller kanske 
flyr de mot Egypten....
Tror den är från Nellie Snellen.
Stansade ut den i ett reklamblad med pytteliten text.
Den stora texten fanns på ett klippark.
De fina "spetskanterna" är stansade med
dies från Crea Nest Lies, kvadrat respektive rektangel.
 
 
Här ser du hur jag byggt lager på lager
med distanskuddar.
Stjärnan är gjord av två,
den silvriga från min jättesamling köpt på Dollar Store
och den andra stansad med en stjärndie
som är liite större och nästan samma form.
Glittrade kanten på stjärnan med 
Stickles Diamond och på Josef, Maria och Åsnan
med Sakura Gelly Roll #700 Clear star.
Den har jag också använt runt kanterna 
på mönsterpapperet, som oftast.
 
 
Ett fint kuvert blev det 
av ett av papperen i serien.
 
 
Insidan fick idag ett helt mönsterpapper
som jag stämplade direkt på.
Prydde mönstret i kanten med lite bling
och satte dit en mörkblå stjärna.
Den blå kanten är "spillet" som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
 
 
Enkel baksida, där jag valde
en spillbit med texten Merry & Bright
som dekor och satte namnetiketten bredvid.
 
 
Här är då veckans julkort och kuvert.
Ja, då var jag igång med julkorten igen,
men  jag lovar att nu kommer bara "ett julkort i veckan"
och många andra sorters kort emellan.
Roligt att du ville kika in hos mig!
Lämna gärna ett spår efter dig,
men även om inte så många gör det nuförtiden
så ser jag att ni är många som besöker bloggen.
Det gör mig glad
och sporrar mig att fortsätta blogga.
Jag hoppas du får lite inspiration och information!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Carlsson

Ett sånt fint julkort. Gillar verkligen diesen, och hela upplägget.
//Jenny

Svar: Tack för att du lämnat ett spår - blir alltid så glad över det! Tack också för din rara kommentar - tror nog att det blir fler kort med den där dien på den Heliga Familjen - den tyckte jag mycket om.Kram!
MormorMargareta

2020-01-06 @ 09:20:46
URL: http://pyzzellandet.blogspot.se
Postat av: Maria

Åh, vilka härliga dova färger du använt till kortet, så läckert! Älskar den blå nyansen. Kram

Svar: Tack för rar kommentar - som alltid! Roligt att se dig här igen! Kram!!
MormorMargareta

2020-01-12 @ 14:09:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0