4 januari -20 Paraply....

.... har varit gångbart
under stor del av hösten.
Det nya året har hittills bjudit på mera sol
så nu passar kanske texten
på detta kort:
 
 
Har länge haft både paraplypapperet
och den söta tösen liggande i en mapp
men inte kommit till skott - men nu i mellandagarna
kom Åsa hem till mig och vi tog oss en scrapstund.
Längst bak en scalloped blå kant
stansad med Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Stansade också en scalloped oval med en Spellbindersdie
och en liten tag i den blå cardstocken
innan jag monterade mönsterpapperet på.
(Hålen syns ju inte under det.)
Stansade motivet med Spellbinderdien 
som passar till den scalloped.
(Är i Stockholm och minns inte vad den heter)
Dien till tagsen har jag fått i present,
så vad det är för märke vet jag ej.
 
 
Den söta tösen är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel, samt glittrad här och där
med Sakura gelly roll #700 clear star.
Satte pyttesmå bling i vattendropparna också.
De glittrar så läckert - som vattendroppar ;-)
 
 
Monterade förstås med distanskuddar
mellan papperslagren, som vanligt
och satte en bit silvrig nätduk bakom motivet.
Dekorerade med Blommor ur mina gömmor
och ett par utstansade blad.
Om du tittar noga kan du nog se
att jag skarvat mönsterpapperet.
Man får göra som när man tapetserar 
och mönsterpassa ;-)
Eftersom jag gör kuvert också får jag ju bara
två 6 cm-remsor att använda till kortet.
 
 
Idag blev kuvertet med paraplyer lite hit och dit
men på framsidan är de mer åt rätt håll.
 
 
Den här fina textstämpeln passade väl bra!
Kanten här på insidan är det som blev kvar
när jag stansat framsidans scalloped kant.
Så bra att kunna använda spillet!!
 
 
Enkel baksida - men matchande.
 
 
Slutar som vanligt med kort och kuvert.
Idag har vi solskenspromenerat - precis som det står:
Efter regn kommer solsken...
Härligt!
 
Tack för att du tittade in hos mig
och välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så läckert kort, fint stämpelmotiv som du färglagt så grannt och läckert med blinget i dropparna. Kul när motivet går igen i pappret, samma tema. Kram

Svar: Tack! Ja jag tyckte det passade efter den ovanligt regniga perioden före jul - och idag satte det igång igen!! Jag vill ha SNÖ!! Kram!
MormorMargareta

2020-01-12 @ 14:07:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0