6 januari -20 Himmelsfärd...

.... hur gör man ett kort till en sådan?
Min "lillkusin" Eva, sångare, musiker och körledare,
fick andra söndagen i advent
flytta hem till himmelen efter en tids sjukdom.
Jag är säker på att hennes underbara stämma
nu får ljuda i den himmelska kören.
 
 
Hennes begravningsgudstjänst var i fredags
i den kyrka här i Stockholm där hon växte upp,
och också tog vid efter sin pappa
som sång- och musikledare i många år
efter avslutade studier på Musikaliska Akademien.
Även andra kyrkor - och skolor -
har hon arbetat i fram till pensionen.
Hon vilar i vårt minne som en ljus ton!
 
 
Ljuvliga papper från Lemon Craft: Forget Me Not,
med notsystem och vackra blommor,
tyckte jag passade till ett kort till Evas begravning.
Förstod att där skulle bli massor av blommor,
så jag och ett par andra kusiner tyckte
att det var bättre att sända pengarna till Cancerfonden.
 
Den vackra buren har jag använt förr
på kondoleanskort - vet inte varifrån jag fått den -
men den lilla fågeln är en die från
Cherry Lynns set Tiny things with wings.
Blommor ur mina gömmor och blad stansade
med dies från Marianne Design.
 
Den fina kanten bakom mönsterpapperet
är stansad med die från Crea Nest Lies
XXL 70 CL Nest.
 
 
Ett fint kuvert blev det
och även vacker insida
men den låter jag vara privat,
eftersom jag glömde fotografera 
innan jag skrev i kortet.
"Offrade" två papper ur denna stack 
så jag slapp skarvar idag.
 
 
Enkel baksida.
 
 
Kort och kuvert.
 
Såå vacker begravningsgudstjänst 
med mycket skön sång och musik förstås
eftersom hela familjen är musiker och sångare,
vilket också satte sin prägel på minnesstunden
(som aldrig ville ta slut...)
 
Nu är det i alla fall slut på helgdagarna
och "oxveckorna" börjar,
men vi går mot ljusare tider!
Ha det gott och tack för besöket här i bloggen!
Välkommen åter! 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Såå fint kort till Evas begravning. ❤️❤️❤️

Svar: Tack Åsa - det var inget lätt kort att göra! <3
MormorMargareta

2020-01-06 @ 21:51:20
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, jag beklagar sorgen, alltid lite tungt när någon fortsätter sin färd. Du har dock fått ihop ett väldigt vackert och ljust minneskort över din kusin, hon hade varit stolt! Kram

Svar: Ja, det var sorgligt - men kanske skönt för Eva, som haft en kämpig tid på slutet och blev allt tröttare. Känns lite märkligt också när mina yngre kusiner går bort - en påminnelse om att jag inte är så ung längre.Eva var ju musiker, körledare och sångfågel, så hennes begravningsgudstjänst och minnesstund blev en enda lång konsert - ljuvligt!
Kram!
MormorMargareta

2020-01-12 @ 14:05:24
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0