7 januari -20 Julkort v 2...

.... kommer här, trots att vi är i Stockholm.
Tjuvstartade lite innan vi for ;-)
Det blev ett spillpapperskortmed kuvert:
 
 
Visar kuvertet först idag.
Fick klura lite för att få till ett kuvert
utan att förstöra en del "motiv"
som fanns på papperet.
 
 
 Papperet var mönstrat på båda sidor
med grön brädvägg, men lite olika
och med olika mönsterelement.
Lyckades i alla fall skarva ihop denna framsida
med fågeln som kommer med brev t h
och de fina grankvistarna med kottar t v.
Satte en svart scalloped kant bakom,
stansad med Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
 
 
Stansade också ut God Jul i svart
med en die från Gummiapan.
Jag har glittrat texten med 
akura Gelly Roll #700 clear star
och också dragit en linje
runt mönsterpapperet.
Åsas fina julpoststämpel
passar precis i en 1"-punch.
Min är från ek-success,
liksom den scalloped 1 1/4" 
som sitter bakom.
Några matchande halvpärlor i hörnen.
 
 
Insidan fick många kottar.
 
 
Några kottar fanns kvar till baksidan också
och jag fick sätta min namnetikett
lite på sidan idag för att kottarna skulle synas.
 
 
 Kortet och kuvertet då till sist.
 
Imorgon drar vi nog hem till Gävle igen.
Borta bra men hemma bäst
brukar man ju känna efter ett tag.
Ska bli roligt att komma hem till mitt kortmakeri,
särskilt som jag har nya stämplar
som ligger och väntar ;-)
 
Roligt att du tittade in hit till mig.
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint kort, även om det är ett julkort så är det lite härlig för-vårkänsla över det. Härligt =) kram

Svar: Tusen tack rara Maris! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-01-12 @ 14:02:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0