15 juli -20 Sen igen....

.... blev jag, när vi blev kvar i Gävle
längre än planerat.
Dagarna går lite för fort ibland ;-)
 
 
Off white kortstomme passade bäst
till de här mönsterpapperen.
Olika vintageblommor som passade ihop
och så det prickiga,
som är baksidan på det ljusare blommiga.
Vimplar är ju aldrig fel, tycker jag.
 
Blomman har fått ståndare
stansade med en gammal punch
och en ljusgrön rhinestone som pistill.
Bladen är favoritdies frånCrealies:
Duo Dies CLDD37.
Bladswirlens die är från Magnolia.
 
Den fina textstämpeln är en av mina första -
vet tyvärr inte var den kom ifrån. 
 
 
Jag tycker ju om att bygga upp mina kort
i lager på lager med distanskuddar
och låta hörn och flikar "fladdra lite"
böjda med nåt smalt runt - i mitt fall
skaftet på en liten virknål.
Den konkava hörnstansen från ek-success
använde jag på mönsterpapperet.
 
 
Till insidan fanns inte mycket mönsterpapper kvar
då jag använde ett litet 6" papper plus spillbitar.
Letade bland spillbitarna av cardstock
och hittade ett matchande blekgrönt,
som jag tidigare stansat nåt ur.
Så bra att jag sparat kanterna
och stansat mitt i!!
Nu blev det ju en fin ram runt skrivytan ;-)
(Hade för bråttom och skrev på kortet
innan jag fotade, så jag dolde det med en vit lapp)
Ett par remsor av bakgrundspapperet fanns kvar
och för övrigt dekorerade jag
med en pärlswirl från Panduro,
ett par blommor och ett hjärta
från det där fatet jag har för överblivna dekorationer
samt vita halvpärlor.
Textstämpel från InkyWings.
 
 
Baksidan fick dekor av resten avden andra spillbiten
under min namnetikett.
 
Har jag riktig tur kom kortet fram i tid,
d v s idag - annars får vi skylla på postnord.
 
Vi har haft en gråvädersdag idag
och Kjell överraskade med en utflykt
till "Ingalunda" i Hedvigsfors,
en familjegård med konst, keramik och skulptur.
Inget är ju som vanligt denna coronasommar,
så den mysiga serveringen var stängd,
men såå mycket kreativt, klurigt och vackert!!
Sen mules frittes på Avholmsberget
(i stället för min födelsedagsmiddag,
som ju inte blev av för att restaurangen då var stängd)
Gott och mysigt - och vi slapp regn hela dan!
 
Ha det gott!
Stay safe!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh, jag förstår varför du älskar den blad-dies:en. Jättefint kort, mottagaren vart säkert supernöjd!

Svar: Tack för besöket! Blir så glad när du tassar in!Kul att hitta en sån favorit-die!! Sen glömmer man efter ett tag, har jag märkt ;-)
Kram min vän!
MormorMargareta

2020-07-18 @ 10:09:00
Postat av: Maria

Vilka fina mönsterpapper du använt och snyggt med vimplarna! De böjda spetsarna ger lite djup till kortet samt att man som du gör, sätter pappren med distanskuddar =) Jättefint kort! kram

Svar: Tack! Ja mina "fladdrande vimpelflikar" gillar jag. Kram från mig till dig! <3
MormorMargareta

2020-07-19 @ 11:14:28
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0