16 juli -20 Turkos och ärtgrönt....

... tycker jag är en härlig färgkombo
och idag har jag gjort ett kort
med kvarvarande papper från lawn fawn.
Hade några mindre
och några större bitar,
som jag kombinerade med ärtgrön cardstock
och turkosa kakservetter.
 
 
Det fina päronet hittade jag här i Björkebo.
Har nog fått det uppstämplat av någon
någon gång - vet inte vem och när....
Färglade det med Distress Markers
och vattenpensel.
De vita prickarna satte jag med Poscapennan
och jag har också glittrat
med Wink of Stella,
fast det syns inte så bra på fotot.
 
 
Några päronblommor satte jag i hörnen.
Den konkava hörnpunchen kommer från ek success.
En turkos glitterprick lyfte kortet
tyckte jag.
 
Textstämpeln är från Inky Wings
och utstansad med den näst minsta cirkeldien
från Crea Lies Dies XXL.
 
Distanskuddar mellan papperslagren som vanligt.
 
 
Det här papperet räckte t o m till kuvert.
Upptäckte en konstig skugga på fotot nu
men den finns inte på själva kuvertet ;-)
 
Insidans gröna cardstock
är den bit jag skar ur när jag gjorde
kanten till framsidan.
 
Snålade på det rutiga papperet
och satte bara en triangel i varje hörn.
 
Vitt ritpapper bakom kakservetten
och som yta att skriva på.
Även den här textstämpeln kommer från Inky Wings,
som har så många fina svenska texter.
De flesta finns nog nu hos hÄnglar & Wings,
efter att Lisa och hÄnglar-Marie slagit ihop sina påsar.
 
Den lilla fjärilen hittade jag
på det där lilla fatet med "överbliven dekor",
som står på bordet.
Det går ofta bra att "fynda" där,
när jag behöver nåt litet.
 
Lite bling i hörnen - och så försökte jag
doodla lite på kortet runt det gröna
med Sakura Gelly Rollpennan clear star.
Det blev inte så bra - men får duga ;-)
 
 
Baksidan fick dekor av ett hjärta
som fanns kvar efter nåt tidigare projekt
och en turkos scalloped kant
bakom min namnetikett.
 
 
Idag kan jag alltså visa kort och kuvert igen.
Kul att det gick, trots att det inte var
hela papper jag hade,
men jag hade sparat ett "kuvertpapper"
av det gröna med hjärtan - så bra!
 
Härlig dag idag med ganska mycket sol
och varmare än det varit den sista tiden.
Min vän Lotta kom hit tillsammans med
sin fina hund Hugo
för middag och en kortare hundpromenad.
Såå härligt!
Gick riktigt bra med promenaden - hurra!
Nu gäller det bara
att inte bli övermodig...
 
Hoppas du har det bra,
njuter av sommaren och håller säkerhetsavstånd!
Stay safe!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det blir en friskhet, lite krispigt på något sätt och vårkänslor också vilken lycksalig kombination, det kan ju bara blir bra. Det gjorde det också!

På väg i säng efter att jag känner nattmedicinens verkan, kikar in imorgon!

Natti!

Svar: Tack fär ditt besök här i bloggen!Ja, visst är det läckert med den färgcombon!!
Hoppas du fick sova gott! <3
Kram!
MormorMargareta

2020-07-16 @ 22:40:18
Postat av: Maria

Åh, så somrigt och härligt kort! Blev jättefint och snyggt kuvert med =) Färgkombon är perfekt! Kram

Svar: Tack rara du! Ja det behövs med lite ärtiga färger ibland ;-)Kram! <3
MormorMargareta

2020-07-19 @ 11:11:42
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0