23 juli -20 Djupdykning....

.... i spillpappershögarna
har jag ägnat mig åt nu några dagar.
Det är något som roar mig mycket.
Jag njuter ju såå av
att skapa "något" av "inget",
d v s att t ex göra kort av spillbitar
eller sticka av restgarner
eller sy om gamla kläder ;-)
 
 
Idag blev det ett kort av små kvadrater,
2,5x2,5 cm, plus en remsa
från kanten av ett papper.
Monterade dem på ett vitt ritpapper
och det sen med distanskuddar
på en blekgrön cardstock,
som jag stansat med en die
från Crea Nest Lies XXL rektangelset.
En av dem passar så precis på
de färdiga kortstommarna i A6-format.
Till detta kan ju även riktigt små bitar fungera.
Jag tycker det är så roligt
att leta bitar som kan matcha varann.
Stansade också ut några små retroblommor
att dekorera med samt en bladswirl i grönt.
 
 
 Liten grattisstämpel
också monterad med distanskuddar
(om du hittat hit förr har du nog märkt
att jag älskar såna!!)
 
 
Insidan med "spillkanten" från framsidan.
 
 Inte mycket till papper kvar till baksidan
men lite i alla fall.
Lilla namnetiketten idag,
och köpekuvertet som hörde till kortstommen.
 
Ja mer blir det inte här idag.
Gjorde ett par bokmärken också,
men dem visar jag en annan dag.
Välkommen åter alltså!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Flitens lampa lyser starkt och länge över dej och korten, de blir bara finare och finare

Svar: Tack goa Ann-Marie! Ganska lite flit nu när jag har ett strejkande knä - blir väldigt lite gjort tyvärr ;-) Men när jag väl lyckats linka fram till kortmakarbordet, då njuter jag!! <3
MormorMargareta

2020-07-25 @ 23:21:41
Postat av: Maria

Smart och snyggt sätt att använda spillpapper på, då får man verkligen användning för allt papper nästan =) Och som du säger, roligt att i jakten leta reda på såna som passar ihop =) Du fick till det riktigt bra! kram

Svar: Stor tackkram till dig! <3
Du har ju precis fatta hur kul jag har det!
MormorMargareta

2020-07-27 @ 16:58:57
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0