24 juli -20 Flyttkort ....

... och grattis i samma kort
till en vän som både flyttat och haft födelsedag.
 
 
Jag tyckte att min vän behövde lite flytthjälp
så jag valde den här stämpeln
från Lily Of The Valley.
Den är supersöt tycker jag.
Färglagd med Distress Markers, som vanligt.
 
Motivet är stansat med en die från Spellbinders
och den scalloped kanten med tillhörande spellis.
Den gula blomkanten är en kantstans från ek-success.
 
 
Hittade block med självhäftande bokstäver och ord
i mina gömmor här och valde
några jag tyckte passade.
 
De söta fjärilarna fanns på baksidan
av det blommiga mönsterpapperet.
Klippte ut dem och dolde hålen efter dem
med motivet.
 
Använde förstås distanskuddar
mellan de olika papperslagren
för att få struktur på kortet.
 
 
På insidan kombinerade jag 
Grattisstämpel från Panduro
med Lycka till från Inky Wings
och resten fick jag skriva själv ;-)
 
 
Kuvert i det diagonalrandiga mönsterpapperet
blev ju tvärrandigt som kuvert ;-)
 
 
Baksidan fick också en blomkant
och en remsa av det diagonalrandiga.
 
 
Idag kan jag alltså avsluta med
kortet med sitt matchande kuvert.
 
Vet att det nått sin adressat nu,
så då kan jag ju visa det här i bloggen.
 
Jättetrist väder idag - regn och storm,
men att klaga på vädret är ju inte särskilt smart -
man blir bara hes, och vädret bryr sig inte ;-)
Vi får hoppas på bättre väder
och snällare knä imorgon!
 
Ha det gott, var rädd om dig, håll avstånd
och tvätta händerna!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Oj oj ,flytta, ja jo, lite kul med nytt men jobbigt att flyttstäda, när jag flyttade hit från Värmland så tog jag en firma för flyttstäd, om de klagade på städningen från kommunen så var det bara att kontakta städfirman, det var så behändigt för min moster och "morbror" tog hand om det och att lämna in nycklarna. Jag jobbade fulltid "här", Farsta Strand.

Då hade jag behövt den här flytthjälpen, de flyttgubbarna jag hade var nog inte så söta, såg dom aldrig då mina saker ställdes i ett förråd som jag hyrde. Hur som sötare kan de inte varit och inte kunde jag haft så fin soffa heller, min var "skinn". Inte ens färgen var densamma, inte lika skön som den där är grön. Min var röd, men det saknade inte stöd, däremot lite bröd.
Håll tungan rätt i mun och koncentrera er nu så ingen får soffan på tån, det skulle inte vara skönt. Ni kan få lite saft och kakor på inflyttningsfesten sen...Det här kortet är lika sött som den sötaste av saft som gjorts, hallonsaft? Jo, om det är en smurf som jag (läs; kort), som flyttat är det inte omöjligt för jag älskar hallon, mums

kraaaaam

Svar: Ja, att flytta är kul - och jättejobbigt!! Kjell och jag flyttade m å n g a gånger de första 10 åren vi var gifta: Lycksele, Skellefteå, Örebro (två ställen), Bromma - men sen landade vi här i Gävle, tack och lov.Jag hade alla våra möbler utklippta i millimeterrutat papper och kunde möblera på ritningen av nya bostaden i likadant papper, så "flyttgubbarna" kunde ställa allt på rätt plats från början - så tidsbesparande!!
Nuför tiden är det bara barnbarnen jag hjälper med flytten, snart dags igen för Mickan - hoppas knät är bra då!
Kram!
MormorMargareta

2020-07-25 @ 21:54:50
Postat av: Maria

Åh, vilken söt och passande stämpel! Kortet blev så sött, LIly of the valley har många söta stämplar =) Kram

Svar: Gillar verkligen den stämpeln - den passar till flyttar i alla åldrar!! <3Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-07-27 @ 16:54:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0