29 juli -20 Celebration....

.... för en gammal god vän, som fyllde 85 år.
Vi har känt varann sen tonåren
och varit grannar på somrarna
sen många år.
 
 
Hade ett ljuvligt papper med fågeln och fjärilen,
som jag tyckte passade Perre,
som varit konsthandlare under sitt verksamma liv.
Fick klura lite hur jag skulle kunna få med
både fågeln och fjärilen,
som satt lite tokigt på papperet i förhållade till varandra.
Så här blev det till sist.
 
Gula kanten vid fågeln är stansad
med kantstans från Fiskars.
"Stjärtstansen" i hörnen
och guldiga blingstenar fick dekorera,
liksom en rosett i organzaband med satinkanter.
 
 
 
Här fick blomsterhörnet bli i översta hörnet.
Distanskuddar vid montering förstås ;-)
 
 
Ett kuvert lyckades jag "pussla till"
när jag skar till papperet.
Kul att det kom med lite notor här också
eftersom Perre varit en flitig körsångare.
 
 
Fick inte till så mönsterpapperet räckte
till en insida också,
utan fick ta cardstock i "rätt" färg.
La en smal remsa under det utstansade i kanterna
för att de skulle framträda bättre.
 
 
Baksidan fick det utstansade för skrivytan
som dekor bakom namnetiketten.
 
 
Ja, så här blev kortet då med sitt kuvert idag.
Jag vet att Perre tyckte om sitt kort,
vilket gläder mig.
 
Nu har vi åkt hem till Gävle några dar
för att jag fått tid på hälsocentralen
för mitt onda knä.
Hoppas verkligen att jag kan få hjälp!!!
 
Hoppas du har det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det satte nog guldkant på hans dag, Jag är väldigt fascinerad av det här att man liksom hela tiden flyttar fram gränsen/Åldern för när man räknas som gammal allt eftersom man blir äldre så med det så kan man ju slå fast att man blir aldrig äldre än man gör sej.
Idag gjorde jag två granntjejer glada och jag kom perfekt för ute började det regn och de hade varit på promenad. Jag rensade ut alla de minsta skrap-bitarna, för jag kommer ju inte göra något med dom, de har inte blivit kikade i mer än fem gånger på två år....jag tog ur några småbitar med bebispapper för killar eftersom jag har ett sånt projekt framför och något bebistjej-papper med. Jag vet att du får papperspill från andra och jag vet inte när du och jag kommer träffas så jag vet att det blir bra och att de blir glada och jag hade inte fel. Så kanske att de får de större papperspillbitarna också. Jag tror inte du klagar och de verkade uppskatta de här så.
Så en liten parantes där. Nu återgår vi till ämnet som var en som funnits med i många år och som förtjänar ett fint kort och det fick han, verkligen. Naturen behöver ingen presentatör den är så vacker i sej och med gult, som guld ungefär, Gult är en färg som får dej att bli kreativ och skapa. här skapar det gula harmoni med det gröna. Nu ska jag skapa fjädrar i akvarell, en fjäder i hatten kanske?
Ha det så härligt så ses och hörs vi.
Kramizar

Svar: Ja visst är det fascinerande med ålder!! Har ett kort taget av min farmor i kretsen av barn, svärdöttrar och -söner samt sitt första barnbarn. Det är taget på hennes 60-årsdag och hon ser ju jättegammal ut!Min morfar fick käpp med silverkrycka i present på sin 40-årsdag!!!
Perre, nu 85, börjar allt bli liite gammal, men har man, som vi, känt varann sen tonåren, tycks man aldrig bli gammal i varandras ögon - härligt - samma gamla Perre!!
Så bra att du skänker bort det du inte använder till de där grannflickorna! De kommer att få såå roligt med dina gåvor!
Jag har då sammerligen spillbitar så jag klarar mig livet ut!! ;-)
Tack för dina rara ord om mitt (Perres) kort! Han gillade det och det gjorde mig glad! Tyvärr kunde jag inte gå dit (benet) och ge honom en födelsedagskram (coronan) som jag brukar, men så är livet i år... Vi får vinka åt varann från bilen och innan knäet strejkade prata en stund på säkert avstånd på vär till postlådan eller så.
Ha nu en fin helg! <3
MormorMargareta

2020-07-29 @ 16:58:56
Postat av: Maria

Fint med fågeln, du har fått till det bra trots att du fått "mecka" med pappret för att få med de delar du ville ha =) Fin spetskant du använt och vacker rosett. Ha en fin vecka! Kram

Svar: Ja, ibland får man trixa lite - men det gick ju till sist ;-)Tack för ditt besök och rara ord! Kram! <3
MormorMargareta

2020-08-04 @ 19:54:46
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0