5 juli -20 Sinnesrobönen....

....är nog precis vad jag behöver idag.
Gjorde några kort med den fina stämpeln
som Téres Lindén gjort åt Pysselskafferiet.
De skulle ha lämnats på 
vår församlings sommarhem idag,
men igår gick jag och kvaddade mitt vänstra knä,
som nu inte vill bära mig alls :(
 
Nu sitter jag där jag sitter
och tar mig långsamt och försiktigt fram
(när jag absolut måste)
med hjälp av en käpp
som jag täljde mig på ett scoutläger 1961!!!
Den som spar han har!!
 
 
Just nu behöver jag nog be så här.
Fy så trist det här var!!
Tar mig inte ens ut till pysselbordet,
som är i stugan bredvid.
Piggar upp mig med lite soliga blommor
på det här kortet.
Scallopedkanterna är stansade med dies
ur set frånCherry Lynn Design,
både kvadrat och cirkel. 
Fjärilarna är punchar från Martha Stewart.
 
 
Bjuder på ett till i annan färgskala.
Den passar bättre till eftermiddagens gråväder.
Samma die är använd runt om
men ovalen och den scalloped kanten bakom
är från Spellbinders.
Vimpeln är en die,
som jag ju har ute i nästa stuga
men dit tar jag mig inte nu för att kolla fabrikat ;-)
Åsa hjälpte mig i sin kommentar - den är från Gummiapan.
 
 
Ett tredje, litet stramare i färgerna.
Turkos är ju en av mina favoritfärger
och idag kombinerade jag det med svart och vitt.
"Stjärtstansen" har jag använt i hörnen
och en die ur setet från Craft Emotions
ger den fina kanten bakom textstämpeln.
Dekorerade med en svart fjäril
från det där fatet jag skrev om igår. ;-)
Har fått några sådana av en scrapkompis.
Sen blev det bara några halvpärlor
och så fick det vara klart.
 
De här korten säljs alltså på Fagernäs Café
i sommar - det är vår kyrkas sommarhem,
och behållningen går till ungdomsarbetet.
Det finns några till
men dem visar jag en annan dag.
 
Nu ska jag nog försöka göra lite gymnastik
med mitt knä, så det inte stelnar till alldeles.
Hoppas det bättrar sig - min favoritsysselsättning,
förutom kortmakeriet, är ju promenader....
 
Tack för att du tittade in här!
Ha det gott min vän!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Aj aj då, det lät inget vidare, hoppas att det blir mycket bättre snart så du kan röra dej lite lättare, det är aldrig kul att göra sej illa och speciellt inte så det blir svårt att ha en okej livsföring.
Skönt att dina kort är lika fina som vanligt i alla fall.

Kram på dej!

Svar: Tack goa Ann-Marie! Som tur är går det lite bättre med knät - men långpromenaderna får allt vänta ett tag till!
Kramar till dig! <3
MormorMargareta

2020-07-05 @ 21:30:16
Postat av: Åsa

Jag lider med dig och ditt onda knä. ♥ Finfina kort du gjort!! Krya på dig nu, så hörs vi imorrn igen. LoveU ♥ Din vimpel är gjord med die från Gummiapan.

Svar: Tack goa Åsa! DEt visste jag väl att nån skulle hjälpa mig med fabrikatet!! Bamsekram till dig! <3
MormorMargareta

2020-07-05 @ 21:49:22
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Aj då, låter inge vidare med knät. Hoppas du blir bättre snart! SÅ du kommer ut till scrapstugan =) Fina kort har du fått till iaf i inlägget, härliga färger! Krya på dig! kram

Svar: Knät blir bättre - men det vore bättre om det vore BRA! Ut till scraprummet kommer jag i alla fall - men långpromenader får jag vänta med ;-) Det räcker med några hundra meter till postlådan.Kram!
MormorMargareta

2020-07-06 @ 16:40:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0