10 juni -20 En bukett....

....  små enkla kort,
sinsemellan ganska olika.
 
 
En vän önskade sig några kort
att skicka till sina vänner,
som hon inte kan träffa 
i dessa coronatider.
Plats för lite mer text på insidorna,
så där finns inga dekorationer.
 
 
Jag har fortsatt leta lämpliga papper
i mina spillpappershögar
och använt färdiga offwhite A6-kortstommar
med tillhörande kuvert.
 
Här en beige präglad spillis
kombinerad med vinröd cardstock.
Kanten stansad med rektangeldie
från Crea Lies Dies XXL,
som har en i precis rätt storlek.
Satte en smak guldkant bakom det beige papperet
och chalkade hjärtat med texten med guld.
 
Texten är en clear stamp från Slöjd Detaljer:
Tänkvärda ord SLO 062.
Hjärtdien har jag köpt på fb,
så jag vet inte fabrikat.
Ett nätband i guld och en hortensia
ur mina gömmor fick dekorera.
 
 
Här la jag en smal brun kant
bakom den rosa "spetskanten"
för att den skulle framträda bättre.
 
Kram-dien är en die från Nellie Snellen SD043
och det bruna hjärtat samma die som ovan.
Här limmade jag det på rosa cs
och klippte den till smal kant runt hjärtat.
 
Det blommiga papperet är en spillis förstås;-)
 
 
Här matchade jag den blekblommiga spillisen
med blekgrön kant - samma die.
Stansade ett par fjärilar
ur en annan spillpappersbit,
som var lite för blek.
Då chalkade jag med - hör och häpna - rouge!!
Man tager vad man haver!!
 
Texten är en digital "stämpel" från Momas,
som ju tyvärr inte finns längre.
Vimplarna klipper jag "för hand".
Blomman kom ur ett set från Prima.
 
Hoppas nu Margareta blir nöjd med sina kort.
Tre andra har du kanske redan sett
här i min blogg eller på fb.
Det finns några till,
som jag visar en annan gång.
Välkommen åter!
Var rädd om dig - och glöm inte tvätta händerna!
Digital kram - helt coronafri!

Kommentarer
Postat av: Maria

SÅ fina, de blir hon säkert supernöjd med och särskilt de som får dem sen =) Alltid uppskattat med lite riktig post istället för bara reklam och räkningar =) kram

Svar: Ja, Margareta (min namne) blev glad över korthögen - 10 st fick hon....Tycker också om post ;-)
Kram! <3
MormorMargareta

2020-06-12 @ 19:58:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0