13 juni -20 Sista "buketten"....

.... för den här gången.
 
 
Igår levererade jag Margaretas korthög.
Hon blev glad och nöjd.
 
Tänkte visa ett litet knep idag.
När jag bara har en kvadratisk die
men behöver en rektangel
gör jag så här:
 
 
Stansar ut en kvadrat först.
Sen lägger jag kortet under dien
(det är det vita som sticker upp bakom dien)
och så passar jag in kvadraten i dien
till lagom bredd, så här.
 
 
Så här blev det när den gått
genom stansmaskinen en gång till.
Tyvärr la jag den åt fel håll
när jag fotade, men du förstår nog.
 
 
Här är alla bitarna till kortet.
Som du ser har jag skurit ut
mitten på de bitar, som blir ramarna.
 
 
Så här blev det färdiga kortet.
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
Här kommer de två andra korten:
 
 
Textstämpel från InkyWings,
bladswirl från Magnolia
och konkav hörnstans från ek-success.
 
 
Kanten stansad med die
från Crea Lies Dies XXL,
de finns ju som rektangel ;-)
Fågeldien är från Sizzix
och passade så bra till fågelburarna
tyckte jag.
 
Ha nu en fin söndag!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina allihop och smart tips!

Svar: Tack goaste Åsa! Margareta blev nöjd och glad - det var det bästa!!Kram!
MormorMargareta

2020-06-13 @ 22:02:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Så fina dessa med, nu kan Margareta vara nöjd =) Fågeln på ett av korten var väldigt fin. Smart tips med dien! Önskar dig en glad midsommar! Kram

Svar: Tack rara Marie! Hoppas att din midsommar blev fin - trots coronaeländet! Vi har så otroligt varmt och vackert sommarväder. Kram!
MormorMargareta

2020-06-16 @ 21:07:31
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0