17 juni -20 Regnet kom....

.... och vattnade vår nyklippta gräsmatta.
Såå härligt!!
Idag är vädret för mig lite barmhärtigare,
d v s lite svalare än de senaste dagarnas värmebölja.
Tror vi i Hälsingland haft bland de varmaste i landet.
 
 
Bjuder idag på ett riktigt soligt kort,
det sist i "Margaretakollektionen" om 10 enkla,
som min vän och namne beställt.
 
Stämpeln är en "gammal favorit"
men mitt minne sviker mig - om ditt är bättre,
och du vet var den kommer från
vore jag tacksam att få veta!
 
Bladswirlen med hjärtan
är stansad med en die från Magnolia,
också en gammal goding.
 
 
Som du ser har jag försökt få lite "struktur"
genom distanskuddar mellan lagren
och böjda swirlar.
Kanten bakom motivet fick jag lov
att klippa för hand, med tungan rätt i mun,
för dies med så liten skillnad
har jag inte.
 
De glittriga ränderna runt papperskanterna
och i solstrålar och runt solen
vill inte riktigt komma fram på fotot
men finns där.
Sakura Gelly Roll clear star - har du hört det
från mig förut tro??
En favorit!!
 
Nu ska vi ta en biltur uppåt Järvsö
och kolla om de har hittat på några vägarbeten,
eller om det går bra att cykla på roadracern för Kjell
en annan dag.
Imorgon firar vi 53-årig bröllopsdag.
Om vädret är vackert tänkte vi äta middag 
på Orbadens veranda
med en hänförande utsikt över Ljusnandalen.
 
Ha det gott!
Välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att skicka lite solsken, vem skulle inte gilla det? =) Kul att göra en hel "kollektion" =) Det gjorde du bra! Kram

Svar: Ja, visst är det bra att kunna skicka solsken om det regnar! ;-)Margareta som hade önskat sig "en hög kort" blev nöjd - och då blir ju jag glad!
Kram!
MormorMargareta

2020-06-24 @ 19:30:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0