18 juni -20 Dan före midsommarafton...

..... är det väl lite udda med ett julkort
men vill man göra "ett i veckan"
så blir det ju oundvikligt ;-)
 
 
En söt gammal hÄngel
fick plats på dagens kort.
Hon är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel.
Stansade ut motivet med en tagdie,
som jag fått av Åsa.
Stansade en fin grön kant
med en die från Craft Emotions.
 
Mönsterpapper från Maja Design
 
 
Texten är klippt ur ett klippark.
Jag har som vanligt monterat papperslagren
med distanskuddar emellan.
Det fina hjärtat har jag fått av en scrapvän.
 
 
Det blev ett fint kuvert
av det här papperet.
 
 
Insidans gröna kant är spillet
som blev över efter framsidans kant.
Så bra att kunna använda det.
Julstämpel från  Åsa och
hjärtat som blev inuti framsidans hjärta.
 
 
Enkel baksida
 
 
Idag kan jag alltså bjuda på kort och kuvert igen.
 
Lite knäppt känns det allt
att blogga julkort på en av årets
hittills varmaste dagar.
 
Vi har promenerat i värmen till Orbaden
och tillbaka - nästan en mil.
Det blev ingen middag där,
som vi tänkte igår,
utan härligt gofika
med nybakad muffins och glass.
 
"Bröllopsmiddagen" intog vi på vår egen altan,
oxfile och en god sallad på 
sallad, gurka, tomat, avokado, melon och sockerärtor,
i stället för potatisgratäng.
Mums!
(Kunde inte med all värma ugnen i hettan ;-)  )
 
Nu ska jag krypa i säng 
och se om det går att sova på loftet.
Har öppet fönster både åt norr och söder
och en fläkt mitt emellan
som får luften att i alla fall röra sig lite.
 
Ha en härlig midsommarafton imorgon!
Det låter som om vi får fint väder
i hela landet.
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint julkort det blev, funkar ju fint trots midsommar =) Grattis på bröllopsdagen! Härligt att fira med lite god mat. Kram

Svar: Tack! Du gör mig så glad med alla dina rara kommentarer! <3Kram!
MormorMargareta

2020-06-24 @ 19:26:24
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0