23 juni -20 Underbara blommor....

.... hittade jag här i min scraphörna i Björkebo.
Minns inte när jag fick dem - men
VEM jag fick dem av, det minns jag!
(När man, som jag, flyttar mellan 
"hemma i Gävle" och "hemma i Björkebo"
är det inte lätt att veta,var man har vad!)
 
 
Hittade en spillpappersbit
som passade i färg till de
supersöta blommorna och bladen
(det finns flera kvar!!)
Smal kant av klarrosa cardstock
och så "stjärtstansen" i hörnen.
Chalkade mönsterpapperet med
blå ögonskugga - man tager vad man haver!!
 
 
Här ser du att jag böjt blad och blomblad
Textstämpeln kommer från Inky Wings
och är stansad med en liten die med stygnkant.
Bakom satte jag en lite större cirkel
stansad med die från
Crea Lies Dies XXL, en av de minsta cirklarna.
 
Ja mer än så blev det inte idag.
Kortstommen är en av de färdigköpta A6
med tillhörande kuvert
och eftersom det var ett spillpapperskort
fanns inte papper till matchande kuvert.
 
Kortet skickade jag till den goa scrapvän,
som skickat mig blommorna
och jag vet att hon fått det nu.
 
Idag har vi nästan smält bort!!
+30 i skuggan och inte en vindpust!!
Cabbade bilen på väg till affären -
då fläktade det i alla fall lite!!
Det lär bli ännu varnare imorgon sägs det.
Tur att vi har en stor björk
som skuggar vår altan.
 
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fina blommor! Snyggt med den "sydda" kanten. Pappret passade perfekt till blommorna! Var rädd om dig i värmen och drick mycket vatten =) kram

Svar: Tack rara Marie! Ja visst är det jättefina blommor jag fått! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-06-26 @ 15:02:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0