25 juni -20 Grattis i rosa....

.... till en vän som gillar rosa:
 
 
Lilla "kotten" fick springa den här gången med,
eftersom jag var lite sen vid postningen,
midsommarhelgen kom ju mellan ;-)
Idag har den plockat med sig 
av alla smörblommor som växer på vår äng. 
Satte gula kanter runt kortet och motivet.
Det är ju alltid svårt att hitta dies
som passar ihop - även om det är cirklar -
så att jag får en lagom bred kant.
Här har jag stansat motivet med 
den näst största av Cottage Cutz
Nesting stitched scalloped circle set.
Den gula kanten är stansad med
die från Memory Box 30036,
den tredje största.
 
 
Som vanligt gick det åt en hel del distanskuddar
som vanligt och under Grattis
(die från Gummiapan)
har jag satt pyttesmå sådana.
Hittade fina små självhäftande bokstäver
i rätt rosa färg i mina gömmor.
 
 
Häftigt rosa kuvert
 
 
Til insidan använde jag den gula cardstock
som blev över från framsidan.
Satte rosa kanter av mönsterpapperet,
rosa platta blommor och
Åsas fina poststämpel.
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
 
 
Baksidan med min namnetikett
 
 
Idag fanns det alltså kort och kuvert att visa.
 
Tror vi haft årets (hittills) varmaste dag.
Idag har jag mest flämtat i skuggan,
där det var drygt 33 grader - puh!
Jag gillar inte värme längre!!!
Tänk att jag kunde ligga och njuta i solen förr ...
 
Har i alla fall orkat gå ner till Ljusnan
och svalka mig lite.
Det var jätteskönt!
Simma går bättre än gå!!
Fast jag var nästan lika svettig
när jag kom hem igen ;-)
 
Nu vädrar vi tvärdrag genom huset
och kör fläkten,
så att vi ska kunna sova i natt.
 
Ha det bra i värmen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så söt han är den lilla kotten som blommorna fastnat på. Och så läcker insidan blev! Du är duktig på att använda det mesta av pappren och att även planera i förväg för att kunna göra det. Duktigt! Usch, 33 grader i skuggan är för mycket. Tycker nästan 25 är för mycket =D Kram

Svar: Här är en till som bara flämtar och letar skugga när det blir så där varmt. Trivs mycket bättre nu när det är 19 grader!! (Ja t o m när det bara var 12-13 grader - man kan ju sätta på sig en skön tröja!!)Älskar mina "kottar" som du förstått!
Kram!
MormorMargareta

2020-06-26 @ 14:58:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0