4 juni -20 Student -20 .....

.... blev ju inte likt Student -19!
Farmor fick inte resa till Skåne från Uppsala
för att fira Isaks studentexamen,
men hon beställde ett kort av mig
att skicka tillsammans med presenten.
 
 
Var några år sen vi hade studenter i familjen
med en mapp med "studentpapper"
och diverse "pynt" har jag sparat.
Så här blev kortet efter överläggning med "farmor".
Den konkava hörnstansen från ek-success
kom till användning i hörnen.
Bling i blått och silver.
 
 
Stansade ut en cirkel med Cherry Lynns
Stackers Nesting Dies XL-5 Circle-Scalloped
och stansade sen ett hål i den med 
Nellie's Multi frames MFD 085,
som ger en prickrand både runt hålet
och den utstansade cirkeln.
Monterade både den
och de andra lagren med distanskuddar.
Vimplarna böjde jag med hjälp av
skaftet på min virknål - mitt "universalverktyg".
Fäste sen vimplarna med hjälp av
min limpistol, för att de skulle sitta bra.
Detsamma gäller blommor och rosett.
 
 
Insidan fick ett par av Åsas fina "poststämplar".
De passar precis i en 1" cirkelpunch 
och en 1 1/4" scalloped ger en lagom ram.
Stansade ett hål att skriva i
med Nellie's ovala die.
 
 
På baksidan fick ränderna hamna
på andra ledden ;-)
 
Vitt köpekuvert blev det idag
då papperet inte räckte längre.
 
Ja årets studenter får nog
en alldeles särskild sammanhållning,
de som fick en så annorlunda studentexamen....
 
Vacker kväll idag också - njuter -
och för mig är pollenallergin över för i år!!
Njut du med, men håll avstånden
och tvätta händerna!! 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja-a annorlunda firande blev det absolut, men inte blev det annorlunda med mina kommentarer eller med dina fina kort. Den biten är sej lik, precis som vänskap. Hoppas ”farmor” får träffa sin Isak så de kan få fira. Vilket kalas det kan bli då.

Precis som vanligt så kommer det en kram, säker är den också!

Svar: Massor med kramar till dig också - helt säkra och distanserade, så här i coronatider!Blir alltid så glad över dina besök!!
MormorMargareta

2020-06-05 @ 12:20:24
Postat av: Maria

Härligt med studentkort. Tur de fick ta examen iaf =) Väldigt fint med vimplarna som är upphöjda. Ha en fin nationaldag =) kram

Svar: Ja, visst är det härligt med studerter!! "...och den ljusnande framtid är vår!!" Hoppas detta coronaelände snart är slut!Åsa kom upp till oss i Björkebo och firade Kjell som fyllde år igår. Vi har ju bara 1,5 tim i bil knappt till stugan, så nu får vi åka hit, både vi och hon. Hon har ju dessutom sitt eget hus här, så vi kan umgås på lagom distans ute och sova var för sig. hade en härlig dag igår - men idag, nationaldagen regnar det floder!!
Ha det gott och var rädda om er! Kram!
MormorMargareta

2020-06-06 @ 10:16:14
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0