6 juni -20 Tre enkla kort.....

...som bara har framsida
(och en liten bit mönsterpapper
under min namnetikett på baksidan)
 
En vän som inte kan träffa sina vänner
nu i coronatider, i "riskålder" liksom jag,
önskade sig ett litet gäng kort
med plats att skriva inuti.
Det här är de första tre,
skapade med bitar
ur min stora spillbitssamling:
 
 
Köpte A6-kort och kuvert i off white hos Helihak
och det blev basen till dessa kort.
Får hålla dem lite "platta" för att
få plats i kuverten.
 
 
Här en textstämpel från Slöjd Detaljer:
Clearstamps vackra ord SLD 036.
Stansade ut med cirkeldie med stygn
och stansade en grön kant med die från
Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped circle set.
Platt blomma ur mina gömmor
samt söta gröna blad stansade
med die från Crealies Duo dies CLDD 37.
 
 
De blårandiga bitarna räckte inte,
så det fick bli "skarv".
Texten från SlöjdDetaljer Clear Stamps
vackra ord SLD 062, passade bra på molnet
stansat med die från  Gummiapan.
Längst ner på den blå cardstocken
stansade jag en fin kant med die
från Crea Nest Lies rectangle XXL -
man kan ju använda bara en kant också ;-)
 
Blommor och blad är dies från Sweet Dixie:
Daisy set SDD 019.
Tror jag köpte dem på scrapmässan
på "Ally Pally" i London för länge sen.
 
Fjärilen är Memory Box Pippi Butterfly 98508.
 
 
Jordgubbar, det är sommar för mig!!
Fyller ju år mitt i bästa jordgubbstiden,
så jordgubbstorta brukar det finnas
på kaffebordet den dagen!
Här ett enkelt kort
med en "jordgubbsblomma"
Hopsatt av en primablomma,
ståndare från setet från Sweet Dixie
och en grön rhinestone.
Bladen är de andra ur ovan nämnda Duo set.
Texten från Inky Wings.
 
Självklart har jag använt distanskuddar
när jag monterat, som vanligt,
samt glitterpennan Sakura Gelly Roll
clear star, även om det syns dåligt på fotona.
 
Fortsätter att leka med mina "spillisar"
för att göra flera kort till min vän,
så det kommer nog att dyka upp
"flera enkla" här...
Vad vore livet utan mönstrade papper???
 
Kram från soffhörnet i Björkebo
denna regniga Nationaldag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

I land är enkelheten så fin också, de här korten är ett tecken på det. Mysiga. Måste kolla in Inkywiings, jordgubbstexten hade passat väldigt bra på Jozzan, som ju fyller i början på augusti och älskar jordgubbar.

Får hoppas att mitt lite lulliga känsliga pga sovmedicinen, inte visar sej här. Dags att sova, vi ses och hörs.

Helgkramar A-M

Svar: Tack goate vän! Ja, det är roligt att göra lite må, enkla kort ibland ockå och så krymper ju spillpappershögarna. Det gillar ju jag!!Hoppas du mår och har det bra - vi har det skönt i stugan!
Kramar!!
MormorMargareta

2020-06-06 @ 23:49:09
Postat av: Maria

Så fina kort alla 3 men kortet med jordgubbarna föll jag extra mycket för. Så somrigt kort =) kram

Svar: Visst är det härligt med jordgubbar!! <3 Tack för besöket och rar kommentar!
Kram!
MormorMargareta

2020-06-12 @ 20:08:46
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0