17 mars -20 Dubbla namnsdagar...

.... har Matilda, två i samma vecka!!!
I år fick det bli ett "kombikort",
eftersom jag inte var så frisk
och inte orkade sitta i kortmakeriet så länge.
 
 
Det vackra mönsterpapperet
hade det här fina motivet
med en drömfångare,
som passade Matilda som hand i handske.
Kortet fick bli lite mindre än vanligt,
för att "passa i kuvertet",
som ju också blev lite mindre
eftersom jag ville få med hela motivet
och därför skar bort 10 cm på båda sidor av papperet.
Min nya fina kantdie passade precis idag:
 Craft Emotions Die Squares Scalop XL.
 
 
Skrev Matilda och Viktoria för hand
med en vit penna
och dekorerade med lite vita pärlblommor
från ett set jag hade hemma.
Monterade med distanskuddar förstås.
 
 
Det här var verkligen ett härligt papper
som gav det här fina kuvertet också!!
(Demos till kuvert kan du hitta under Kuvert
i sidebaren - där finns flera olika -
bara att scrolla!!)
 
 
 
Insidan fick en annan scalloped kant

runt det fina mönsterpapperet.
Här kapade jag en kvadrat, stansad med
en die från Cherry Lynns stacker dies
till en passande rektangel.
Det går bra om man tar den stansade kvadraten
och passar in den i den scalloped kanten
i sidorna och stansar en gång till
så ena kanten skärs bort lagom mycket.
Hjärteband fick pryda kanterna.

 
Enkel baksida med det lilla
som fanns kvar av mönsterpapperet
under min namnetikett.
 
 
Ja här är då både kort och kuvert till sist.
Det var lääänge sen jag var in i bloggen
och ännu längre sen jag orkade publicera nåt.
Hoppas att jag nu är "på banan" igen!
Det här är en av de värsta förkylningarna
jag har haft, tror jag....
 
Ha det nu så gott!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkligen läckert mönsterpapper, så fint med drömfångaren på. Ibland får man skära ut så från stora mönsterpapper, välja ut de finaste delarna. Du har väldigt fin handstil 🙂 Kram

Svar: Tack rara du! Ja det var ett härligt papper och passade bra till Matilda. Ang handstilen - jag är ju gammal lärare (småskollärare från början) och på min tid var det viktigt med välskrivning ;-)
MormorMargareta

2020-03-23 @ 16:53:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0