19 mars -20 Nu sprack den....

.... min "ett julkort i veckan"-utmaning,
fast nu är jag igång igen.
Har en del att ta igen ;-)
 
 
Det är nog bra att ta till lite guld nu ;-)
Det brukar ju pigga upp
med lite guldkant på tillvaron...
Inget motiv idag, bara den fina juldien
från Rox Stanps,
som jag monterat på en guldig oval 
stansad med en diefrån Crea Nest Lies.
När det gäller guldpapper
är jag en riktig ekorre.
Skarar allt jag kommer över - just det här
är en presentpåse jag fått.
 
 
Satte en scalloped kant bakom mönsterpapperet.
Den är stansad med en die från Cherry Lynn:
Stackers Nesting Dies, XL2 Square Scalloped.
Blommorna kommer idag från YouDo
och fick en guldig halvpärla i mitten.
 
 
Insidan fick kant av spillet från framsidan
och skrivytan stansade jag 
med oval ur setet Nellie's multi frames, MFD 087.
Den ger så fina prickar runt både hålet
och den utstansade ovalen.
 
 
Den utstansade ovalen
använde jag till baksidan.
Den guldiga scalloped ramen bakom namnetiketten
är också stansad ur presentpåsen.
 
Bjuder på ett kort på kortet med ett köpekuvert idag.
Köper guldiga kuvert i rätt storlek 
när jag hittar några - de går alltid åt!
 
Ja, då är jag på banan med julkorten också - känns skönt!!
 
Vår pensionärstillvaro med "husarrest" 
p g a coronaviruset ger ju en del extra tid
att sitta i kortmakeriet,
men promenader funkar ju också,
tack och lov!!
 
Börjar orka öka promenadsträckorna
efter min låånga förkylning.
Idag blev det nio km - men då var jag ganska slut!!
 
Kul att du kikade in här!
Kom gärna åter,
jag har mer att visa!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Guld är aldrig fel och detta kortet blev ju helt fantastiskt fint. Snyggt mönsterpapper. Kram

Svar: Tusen tack! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-03-23 @ 16:48:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0