20 mars -20 Blommor och fåglar....

.... som ska få flyga ända till Japan
på ett kort som en vän beställde.
Blommor och fåglar var vad hennes vän,
som ska få kortet, tycker om.
 
 
 Jag letade fram ett riktigt ljuvligt blomsterpapper
från Lemon craft: Sweet secrets 06
och sen körde jag fast....
Det märktes att jag var rejält ringrostig
efter min låånga scrappaus!!
Till slut, efter mycket plockande med blommor,
cardstock, dies och motiv
och överläggning via mail med beställaren,
blev det så här.
 
Kant stansad med en die från Crea Nest Lies,
liksom kanten runt cirkeln i mitten.
Kanten runt vimpeln
(som förstås döljer skarven mellan
mönsterpappersremsorna)
är en die från Cherry Lynn:
Horizon Fishtail Banners.
Den är kortare än det ser ut på kortet,
men jag kapade den på mitten
och dolde den glipan under cirkeln
och kakservetten.
De söta träfåglarna är från Wycinanka.
 
 
Som vanligt har jag använt
en hel del distanskuddar
när jag monterat de olika lagren.
Blommorna och fåglarna fäste jag med limpistol.
(Min är köpt på ICA MAXI för ung en 100-lapp)
Bokstäverna till namnet 
(tyvärr inte japanska)
stansade jag med dies från
Tattered Lace AD 003 Alphabet.
 
 
Kuvertet blev ljuvligt tycker jag.
Ett undrbart papper detta!!
 
 
Insidan med stansad text från Sentiments.
Kanten är det som blev över
när jag stansade framsidans kant.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
Jag är så glad att jag hann bli färdig
med korten som var beställda i tid.
Det finns ett till - helt annorlunda -
till Mikis syster - med katter,
men det får du se en annan dag.
 
Hoppas du inte är drabbad av coronas verkningar,
sjukdom eller problem på arbetet.
Jag är ju med i gruppen "äldre, d v s 70+"
så jag är lite satt i karaktän,
fast jag får tack och lov promenera ute!!
 
Var rädd om dig och de dina!
Kram!
 
 
   

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilket vackert och härligt kort! Kuvertet blev ju super och så fina fåglar på tråd! Kram

Svar: Tusen tack rara Maria! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-03-23 @ 16:44:45
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0