22 mars -20 Snart ikapp igen....

.... med julkorten (ett i veckan).
 
 
De här allra äldsta hÄnglarna
är jag ju alldeles särskilt förtjust i.
Här ett kort i annat än julfärger,
även om papperet är ett av
Majas julpapper för nåt år sen.
Motivet är färglagt med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
Jag har ju också använt min älsklingspenna
Sakura Gelly Roll clear star #700
för lite glittereffekter.
 
Har använt dies från Crea Nest Lies,
både till kanten runt kortet
och motivet.
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås
och så har jag som vanligt
böjt kanterna på remsan i mitten.
Tog upp snöstjärnemönstret på papperet
och strösslade med snöstjärnor,
stansade och en charm.
 
 
Kuvertet - här ser du nog mönstret på papperet bättre.
 
 
Insidan har, som ofta hos mig
en kant av "spillet" efter framsidans kant.
 
 
Mycket enkel baksida
 
 
Kort och kuvert - nu är jag nog ikapp igen med julkorten.
Ha det gott! <3
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint kort! De ger en fin julkänsla på korten de gamla hänglarna. Skönt att du är ikapp igen med korten och att du känner dig bättre. Kram

Svar: Tack! Ja nu är jag på G - har orkat promenera som vanligt de senaste dagarna - är såå glad över det!! Det var en pärs!Kram!
MormorMargareta

2020-03-23 @ 16:37:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0