27 mars -20 Vintagepapper....

.... hittade jag när jag "städade"
en av mina papperslådor.
Såg att ett skulle passa utmärkt till kuvert:
 
 
Visst blev det snyggt!!
Det var några 8"-papper,
så kuvertet blev mindre än vanligt
men det går ju att anpassa kortstorleken ;-)
 
 
Ett av de matchande papperen i högen
passade till kortet, som blev 13x13 cm.
Sen letade jag fram en spillpappersbit
som jag klippte en vimpel av.
 
Den fina fjärilen är en träknapp
och de små metallblommorna är egentligen örhängen,
som jag knipsat stiften av med avbitartången ;-)
 
 
Alla lager fästa med distanskuddar förstås
och det gjorde det möjligt
att göra små hål att "plantera" blommorna i
med hjälp av limpistolen.
Här syns det att jag dragit glitterränder
runt papperskanterna och vimpeln
med älsklingspennan
Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
 
Insidan fick mittenbiten av framsidans papper.
Där fanns en färdig skylt -
bara att ta fram guldpennan
och skriva dit Grattis!
Några gullpappersfjärilar
stansade med punch från Martha Stewart
fick också flyga in på kortet.
Ska nog ge dem en halvpärla eller två till kropp
ser jag nu ;-)
Den fina kanten nertill
är stansar med kantstans från ek-success
och de övre hörnen med konkav hörnstans
från samma tillverkare.
 
 
Jag använde off white kortstomme och
brun cardstock idag
och baksidan fick prydas av 
en bit av spillpapperet
bakom min mindre namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet.
Lite dämpat och vintage - men turkos i alla fall
och med en vimpel,
så det blev nog ett "MormorMargareta-kort" i alla fall :)
 
Idag har vi härligt vårväder
med 13 grader varmt, sol och nästan vindstilla.
Det ska bli en skön promenad
efter allt blåsande och stormande vi haft.
Al och hassel är också barmhärtiga i år
och bjuder på mycket mindre pollen i vår.
(I fjol var det rekordmycket!!!)
Nu ger jag mig ut i vårvädret på "karantänpromenad"...
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kuvertet blev väldigt fint med den kanten och kortet läckert. Snyggt med träknappsfjärilen. Och jag brukar med använda gamla avlagda örhängen till korten ibland =) Bra sätt att använda biljouterier (hur det nu stavas) med illiga smycken som får återanvändning =) Även ibland halsband och armband som "slaktas" och får komma till nytta på nya sätt. Kul med skapande! Kram

Svar: Ja visst är det härligt med en hobby där man får vara kreativ - och också få användning för sånt man "ekorrat" till sig!Kram!
MormorMargareta

2020-04-02 @ 20:40:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0