28 mars -20 Våren är här....

.... står det på en mycket gammal stämpel
i mina gömmor, och det tror jag den är.
 
 
Eftersom det här också är ett mindre kort,
ca 13 x 13 cm, pga att kuvertet inte blev större,
fick jag trixa och klippa bort de fina swirlar
som fanns på båda sidor av texten.
Stansade ut en pärlhyacint och la Glossy Accent
i prickar på blomklasarna.
Dies till pärlhyacinten kommer från.... ja det var just det??
Jag monterade den på en vimpel
som jag embossat med en blomfolder.
 
 
Vimplar av spillpapper i blå nyanser
fick bli dekoration.
Jag brukar böja vimpelflikarna så här
för att få lite liv i kortet.
Jag har också monterat med distanskuddar
och satt dit lite bling och glittrat
med Sakura Gelly Roll-pennan
clear star #700 utmed papperskanterna.
Den blå kanten längst bak
är stansad med dies från Crea Nest Lies.
 
 
Insidan fick, som ofta, en ram av det spill
som blev kvar när jag stansade framsidans kant.
Så bra att kunna använda allt!
Här har jag använt tre gamla blompunchar
för att göra vårblommor till dekor.
Textstämpeln kommer från InkyWings.
 
 
Baksida med den utstansade ovalen från insidan
bakom min namnetikett.
 
 
Kuvertet gjorde jag också av rutigt papper.
 
 
Då var det dags för kort och kuvert på samma bild.
Härligt med vår - och den verkar inte bli
lika pollenstinn som förra året.
Det tackar jag särskilt för!!
 
Vårkramar från coronaisoleringen!
Var rädd om dig!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert kort! Rutorna och den blå färgen fick mig att tänka på en av min mammas bästa vänner. Hyacinten blev liksom levande när du la glossy accent i prickar på den. Läckert! Kram

Svar: Roligt att du gillade mitt lilla vårkort!Kram! <3
MormorMargareta

2020-04-02 @ 20:37:05
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0