1 maj -20 Speciell dag....

.... fordrar ett speciellt kort.
Turkooos, också det speciellt - åtminstone för mig,
som ääälskar turkos!
 
 
Turkos rosor - finns det irl - knappast!
Men inom scrapbooking finns det,
både som pappersblommor
och på mönsterpapper.
Rosenpapperet fanns i min spillpapperssamling
och rosorna kom från en vän - TACK!
 
Den fina kanten är stansad med en dei
från Quick Cutz: Nesting doily squares.
Satte en turkos cirkel bakom en liten doily
och satte sen den utstansade texten
på en vit bakgrund av cardstock
stansad med en Spellbindersdie.
Bladdien kommer från Magnolia.
 
 
Distanskuddar mellan lagren, som vanligt.
Den tredubbla rosetten har jag knutit
med hjälp av en matlagningsgaffel i plast.
Hur man gör kan du se HÄR.
Det är en gammal demo, 
sen jag var DT hos Helihak, 
men scrolla neråt
så kommer plastgaffeln också!!
 
 
Insidan fick en fin textstämpel
från JessInk.
Kanten är "spillet" från framsidans kant,
som jag ju ofta använder.
 
 
Enkel baksida
och inget matchande kuvert
till detta spillpapperskort.
 
Idag fick vi en promenad tillsammans med Åsa.
Det går ju bra att träffas ute
bara mn håller avstånd.
Så tur att vi får vara ute här i Sverige
och slipper sitta "inspärrade"!!
 
Kul att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh vilket härligt turkos kort !! Jag gillar också den färgen. Du är så duktig att dekorera alla sidor.
Jag satt och letade en grej bland gamla inlägg. Då kom jag på att det är precis 10 år sedan jag började blogga . Jag ser att du också har 10årsjubileum i år.
Då var det full fart på kommentarer och man var flitig med inläggen. Nu är det "öken". Så synd. Jag vet inte hur man kan blåsa liv i den här världen igen. Det är ju ett trevligt sätt att kommunicera, speciellt i dessa tider.
Här är tråkväder. Men skön innedag. Ha en skön söndag hos dig . Kram Eva

Svar: Tack för din rara kommentar! Ja, vi har varit länge i bloggvärlden både du och jag! Jag är inte lika flitig att gå på bloggrundor längre tyvärr och när jag försökte kommentera i din blogg ikväll upptäckte jag att det inte gick - mystiskt! Får skriva till dig här istället!Tänk att ni redan har körsbärsblom - såå vackert - jag väntar såå på att vårt träd ska slå ut men det tar nog ett par veckor till! Påskliljor och tulpaner börjar blomma i rabatterna i alla fall efter de tidigare vårblommorna.
Jättefina kort hittade jag i din blogg också och en ljuvlig sjal! Även här har det blivit en del stickat - två ponchos till goda vänner i mohairsilke - så mjuka och sköna! Just nu blir det disktrasor av gammalt vävgarn i lin och bomull.
Sen promenerar vi massor - tur att man får vara ute i dessa coronatider!
Kram!
MormorMargareta

2020-05-02 @ 12:16:22
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt med turkos, en av mina favoritfärger med =) Kram

Svar: Ja visst är det härligt - ääälskar turkos ju!!Kram!
MormorMargareta

2020-05-06 @ 20:50:25
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0