1 november -20 Rosa snöpromenad...

.... på dagens julkort.
Det kom till efter en djupdykning
i mina högar med gamla Majapapper.
Där fanns stora och små bitar
och även något helt ark.
Även motivet hittade jag där! 
 
 
Stansade ut motivet med oval die
från Lawn Fawn med stitched kant.
Sen tog jag fram mina dies med olika kanter
och testade vilken som passade till just denna oval.
Det är ett jättedumt sätt att göra - men
det lyckades!!
Hittade denna kant - vet inte fabrikat tyvärr!
Vet du, så tipsa mig gärna!
Det är ett set med svarta dies.
 
Var extra generös med pärlor idag
och satte runt hela kanten.
Har fått så fina Melissa Franses-pärlor
från en gullig vän.
 
 
Mellan de olika mönsterpapperen
satte jag en remsa med snöstjärnor,
en vinröd kant stansad med kantstans
med snöstjärnor från Martha Stewart
och en fin spets.
Den stora fina snöstjärnan
har Åsa stansat med en punch
från Martha Stewart, som hon har, lyckost!!
Hon är generös och delar med sig - TACK!
 
Har som vanligt monterat med distanskuddar
och glittrat längs kanterna med
Sakura GellyRoll clear star #700.
 
 
På insidan har jag använt baksidan
av papperet med snöstjärnorna
med de här söta änglarna.
Texten längst mer fanns på kanten
till mönsterpapperet.
 
Ovalen utstansad med die från
Nellie's multi frames MFD 087.
Den ger prickkant både runt ovalen
och det utstansade hålet - så snyggt!
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink:s
julset JI 19002.
 
 
Baksidan fick en mindre oval 
av samma set som den runt motivet
och min ovala namnetikett
samt lite av det rutiga mönsterpapperet. 
 
 
Kuvert av snöstjärnepapperet
 
 
Så ett sista foto av kortet och kuvertet.
 
Nu har vi gått in i november,
en grå och trist start.
Hoppas på bättring!
 
Hoppas också på en bättring i coronaläget.
Vi får se till att hålla ut och hålla i!!
Stay safe!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint kort som fick en lite gammaldags fin känsla över sig. Vackert motiv och snyggt med pärlorna runt kanten. kram

Svar: Tusen tack! <3 Ja visst är det roligt med lite vintagekänsla ibland också!Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:47:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0