11 november -20 Kotte med paket...

....  på den här klosstämpeln
fick mig att djupdyka i spillpappershögarna.
 
 
En bit papper med paket
och ett prickigt i liknande färgskala
hittade jag.
Kotten blev färglagd i matchande färger 
med Distress Markers och vattenpensel.
 
Den fina God Jul-dien finns i min samling,
men varifrån den kom har jag glömt.
Jag la Glossy Accent på den
för att ge den volym och glans.
 
 
Motivet och den röda kanten bakom
stansade jag ut med ovala dies
från Nellie's Multi Frames,
som ju har så fin prickkant.
 
Jag har använt ek-success konkava hörnstans i hörnen,
monterat papperslagren med distanskuddar 
och dekorerat med
några glittriga enamel dots.
 
Som vanligt har jag glittrat utmed kanterna
och på motivet med 
Sakura Gelly Roll clear star.
Här syns det bra på fotot.
 
 
Insidan fick skrivyta i ett hål
utstansat med cirkeldies
från Nellie's Multi Frames.
 
Eftersom papperet har så "mycket mönster"
dekorar jag bara med Åsas lilla julpoststämpel,
förutom de små enameldotsen.
 
Den fina textstämpeln kommer
från Reprint.
 
 
Baksidan fick prickpapperet.
 
Det här är ju ett spillpapperskort
så det får ett köpekuvert - kanske ett rött!?
Vad tycker du??
 
Riktigt grå novemberdag idag - men
en härlig promenad runt slingan 
i naturreservatet vid T-udden.
Träffade ett par andra bekanta pensionärer
och fick en pratstund på avstånd - trevligt!
Sen åt vi Pazzos jättegoda lasagne
i deras restaurang.
Det var bara vi som gäster när vi kom
och sen kom det ett par till innan vi gick,
så det kändes säkert!
Nu kom dock nya restriktioner,
så nu blir det till att laga all mat själv ;-)
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Håll avstånd!
Håll ut!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh vilket fint kort! Kotten är jättesöt, fint färglagd och pappren passar perfekt till. God Jul dien är från Rox Stamps, den är så fin.
Kram Britt

Svar: Tack för att du hjälper mig när mitt minne sviker!! Ska genast märka upp den!Tack också för rara ord - jag är ju så kär i mina kottar, så det är roligt när nån annan gillar dem också!!
Kram!
MormorMargareta

2020-11-12 @ 09:04:37
Postat av: Ann-Marie

Åh söööötis, kotten är så söt så jag tror jag dööööör. Snart kommer det paket, vad har du önskat dej i år, Margaretha?
Här är är det hårda paket som gäller nej hårda bud, menar jag själv är jag mjuk och fluffig. Som snön, eller mossan i adventsstaken, med ålder så hårdnar den, det gör inte jag. Blir bara mjukare och fluffigare och blekare så om du ser en marshmallow —> så kan det vara jag på promenad - Så här års är jag lite blekare.
Hur som helst, nu är det ditt kort som är i fokus så gillar jag hur du matchat färgerna, prickigt, rutor och och paket som ju inne höll både fyrkanter och prickar. Fina, glada färger är det också.

Svar: Tack goaste Ann-Marie! Ja, jag älskar ju mina kottar - kommer snart flera i en blogg nära dig ;-)Var rädd om dig och varandra! Här vandrar coronaviruset allt närmare - Åsa sjuk nu, men tack och lov inte så mycket...
Kram!
MormorMargareta

2020-11-12 @ 11:36:43
Postat av: Maria

Dag för den söta kotten, vem skulle inte bli glad för ett sånt kort? =) Härligt med julkort med lite andra färger än de helt klassiska. Kram

Svar: Ääälskar mina små kottar!! Roligt att även du gillar dem! <3Kram!
MormorMargareta

2020-11-16 @ 20:07:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0