12 november -20 Snö....

... längtar jag ju alltid efter så här års,
gnistrande torr vacker vit....
Vi har ingen - så då
fick jag ju göra julkort med snö.
 
 
En bit av ett mönsterpapper "Frost" från Disney.
Tror jag köpte det i fjol på Panduro.
Dt är lite svårfotat då det är ganska blankt.
 
Använde en gnistrande vit cardstock
som jag också fyndade i fjol
och stansade en stor härlig snöstjrna
med en die från Tonic studios:
Rococo Winter Snowflake die 1016E.
och dekorerade med lite extra bling.
 
Använde samma gnistriga till God Jul
(die från Gummiapan)
och som smal kant mellan mönsterpapperet
och en mörkt marinblå cardstockkant.
 
 
Till insidan valde jag en bit cardstock
som jag stansat ur förut
och använde hålet till skrivyta.
 
Jag dekorerade med snöstjärnor
stansade med en die
från ett tidigare års adventskalender
och hörn - allt ur det gnistrande papperet.
 
Jag satte också en gnistrande kant runt hålet
utstansat med en cirkeldie 
 från Nellie's Multi Frames.
Den ligger alltså under
den stansade blå cardstocken.
 
Ritade också en glitterlinje
med Sakura Gelly Roll clear star #700
runt kanten på cardstocken.
 
 
Baksidan med min namnetikett
på en blå utstansad stjärna,
som sitter på en gnistrande cirkel.
 
Stjärnan stansad med die
från Craft Emotions:
Border round magic ice crystal.
(Den stora dien i detta set, är den
jag stansat "hålet" i insidans cardstock med.
Kortet med den blå stjärnan
kommer snart i bloggen.)
 
Lite av "Frostpapperet" fick också vara med.
 
Det var allt för idag, då detta är ett spillpapperskort
och får ett köpekuvert.
 
Gråväder idag med - men jubel i mitt inre!
Jag har höststädat min bil,
dammsugit och tvättat noga
och nu är den lämnad på Thunbergs för service.
Åååh så skönt!!
Sen fick vi en skön promenad hem
till torsdagens ärtsoppa och våfflor.
 
Nu soffhäng med bloggning
efter en stund i kortmakeriet.
 
Coronasmittan ökar - vi måste hålla i och hålla ut!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket fint kort du har gjort igen ! Så vackert och genomtänkt .
När ska jag komma igång med julkorten tro ?
Kram Eva

Svar: Tack snälla Eva för din rara kommentar!Ett nytt gnistrande julkort kommer i bloggen idag ;-)
Ha det gott! Kram!!
MormorMargareta

2020-11-14 @ 11:57:32
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket vackert mönsterpapper och så otroligt fin stor snöstjärna. Glitter är ju aldrig fel heller, särskilt inte på julkort =) Hoppas ni håller er fria från Corona fortsatt. Kram

Svar: Tack snälla - ja den snöstjärnan är verkligen fin!Vi har ännu hållit oss friska - vi är ganska försiktiga av oss, träffar egentligen inga andra än Åsa och Magnus och vårt yngsta barnbarn Matilda - utomhus!
Nu får vi bli ännu försiktigare! Hoppas ni också klarar er!!
Kram!
MormorMargareta

2020-11-16 @ 20:05:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0