14 november -20 Sex enkla små...

... kort blev det igår.
Letade efter nåt helt annat
bland mina spillbitar
och hittade fina spillpapper,
som jag inte kunde kombinera
med något annat.
Det blev en liten hög enkla kort
i storlek 10x15 cm på färdiga kortstommar
med tillhörande kuvert.
Här är det första:
 
 
Vilket ljuvligt mönsterpapper!!
Stansade kanter i vitt ritpapper
med en stjärnstans från Martha Stewart.
Använde även de utstansade stjärnorna,
lite bling och Julkram stansat med die från Rox Stamps.
 
Silverkorten köpte jag på REA på ICA MAXI
för ett par år sen.
 
 
Här fick mönsterpappersbiten med isbjörnar
byggas ut med en snöstjärneremsa.
Blå och vit kant, god jul-dien från Gummiapan
och en Glacial snowflake stansad med punch
från Martha Stewart med bling och Stickles silver star.
 
 
Vackert silvermönstrad spillbit
fick en bred silverram och
en smal ram i djup purpur
på en off white kortstomme.
Julkram stansat med die från Gummiapan
i en gnistrande silverfärgad cardstock.
 
 
Samma stuk på det här kortet
men det fick guldkant i stället
p g a guldstjärnorna på mönsterpapperet.
Ppperet till guldkanten och julkramen
är taget ur en guldig presentpåse,
som jag sparat.
 
Hittade också ett par hjärtan i gnistrande cs
som jag stansat förra julen (tror jag)
Synd att de skulle ligga där och skräpa!
 
 
Använde silverkorten igen,
vitt ritpapper och marinblå cardstock.
Det här gnistrande hjärtat
fick vila på ett silnergallerband,
som är fäst på baksidan av det marinblå.
Stansade Julkram i samma 
gnistrande cardstock som hjärtat
och dekorerade med bling.
 
 
Lite samma upplägg men här
vilar hjärtat på ett vitt gallerband.
Det är, som du ser fäst med
remsor av dubbelhäftande tejp.
De reflekterade fotolampan väl mycket 
men syns mindre i r l.
Dekorerade med ett par smala remsor
av den gnistrande cardstocken
och en pärtswirl från Panduro.
 
Silver- respektive guldkuvert
till dessa kort.
Insidor och baksidor har jag inte gjort.
Få se om det blir några....
 
Gråväder - gråväder - gråväder,
men vi hann med en promenad
utan att bli blöta!
 
Har pillat en del i kortmakeriet idag
så det kanske kommer 
ett kort här imorgon också...
Välkommen åter alltså!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad flitig du är. Du är en mästare på att ta vara på spillbitar och annat sparat. Jättevackra kort !!!
Kram Eva

Svar: Tack snälla du! Det blir ju skäligen enkla kort det här, men alla mina vänner är ju inte "scraptokiga" och då blir de nog glada även över dessa ;-)Skönt att rensa lite i spillpappershögarna också!
Idag har jag lekt med riktigt små bitar och gjort ett "lapptäckeskort" Kommer nog här om några dar...
Hoppas ni har det bra! Nu har båda mina barnbarn haft covid-19 och Åsa också testat positivt. Tack och lov har ingen av dem varit jättesjuk!! Hoppas vi klarar oss - vi här till de försiktiga!
Var rädda om er!! Kram!
MormorMargareta

2020-11-15 @ 11:52:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefina kort du gjort, kul när man kan hitta lite fynd i gömmorna =) Den fina MS-stjärnkanten var ju jättefin! Kram

Svar: Ja, det är ju inte klokt så mycket man har i sina gömmor - har fortsatt gräva där, så det kommer fler såna kort ;-)Kul att du kikade in hos mig!
Kram!
MormorMargareta

2020-11-16 @ 20:01:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0