18 november -20 Städat i mina gömmor...

... och hittat smått och gott.
 
 
I en mapp med utstansat "spill"
fanns den fina ovalen med snöklädd skog
(som jag längtar!!)
och tillhörande grön ram.
I en annan mapp fanns
det silvermönstrade mönsterpapperet.
 
God Jul är stickers från ett ark,
som också fanns i en låda.
Använde många såna innan jag hade dies.
Köpta i en vanlig bokhandel.
 
 
Lite plattare kort idag,
då det kommer att få ett vanligt platt köpekuvert
men lite distanskuddar under motivet
och ramen kunde jag inte låta bli ;-)  .
 
På silverramen längst bak
använde jag ek-succes konkava hörnstans,
liksom på den lilla "etiketten".
 Gnistrande små pluttar i hörnen,
som skiftar i färg,
och grön bling fick dekorera.
 
 
Det fick bli en mycket enkel insida.
Åsas fina julpoststämpel
och min allra äldsta textstämpel
fick vara med.
 
 
Den utstansade ovalen från insidan
fick dekorera baksidan
med purpurfärgad ram.
Båda är stansade med dies från Sizzix.
 
Klart slut för idag.
Fortsätter gräva i gömmorna,
så här kommer mera....
Så klart har jag en hel del "icke-spill" också
som blir till julkort framöver.
Dock är min hög snart klar,
lite tidigare i är än vanligt p g a coronan
som gör att det inte blir några resor,
vare sig långt bort eller nära.
 
Hat t o m skaffat Netflix
för att få möjlighet att se Crown t ex.
Hittill har vi bara tittat på "skogsTV",
men börjar bli sugna på nåt annat.
I vanliga fall brukar vi ju besöka
bio, teater och vårt fina konserthus.
 
Ha det gott!
Scrappa lugnt och håll avstånd!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med lite silverbling och roligt när man fyndar så fint silverpapper i spillhögen =) Väldigt fint kort! Och så skönt att du börjar bli klar med julkorten, du har jobbat hårt. Hur många blir det i år? Kram

Svar: Tack snälla du för att du "håller ut och håller i" även med kommentarerna! Det sporrar verkligen!Imorgon ska jag börja skriva julort och se hur långt de räcker.... Svårt att veta!
Var rädd om dig och håll avstånd när det går!!
Distanskram!
MormorMargareta

2020-11-25 @ 21:44:34
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0