19 november -20 Majaspappersspill...

...  har jag förstås en del ;-)
Oftast i så milda och fina färger.
Älskar det här randiga med swirlar på!
 
 
En söt liten tomte stämplad med stämpel
från nån scraptidning en tidigare jul
satte jag på en rutig vimpel,
som jag glittrat kanten på
med Stickles Diamond.
För att få det randiga papperet
att räcka längre klippte jag isär det,
så under vimpeln är det alltså bara grön cardstock
men det syns ju inte.
 
Stansade några granar i gröna spillbitar.
Den dien är eg tre granar, som sitter ihop,
men det går ju att klippa isär ;-)
Glittrade lite snö på grangrenarna
med Stickles frosty ice.
 
Snöstjärnorna stansade jag med en punch
av okänt märke och glittrade
samt satte bling i mitten, som du ser.
 
God Jul stansade jag två gånger,
en grön och en vit,
och monterade så att den vita skuggar.
 
 
 
Den konkava ek-success-hörnstansen
använde jag till det randiga papperet.
Den blir ju en så lämplig plats
att blinga på där i hörnet då.
 
Det gick åt en hel den distanskuddar
att montera med
och så har jag använt favoritpennan
Sakuta Gelly Roll Clear Star #700
att glittra med utmad kanterna.
 
 
 Insidan fick en gammal favoritstämpel,
lite större snöstjärnor med bling
och så det randiga papperet
innanför grön ram.
 
 
En liten remsa fanns även kvar till baksidan
tack vare att jag snålat ;-)
 
Idag virvlade de allra första snöflingorna
i isvinden, men nådde aldrig marken.
Fick klä oss varmt för promenaden
men det är skönt att komma ut!
Det har stormat nåt hemskt inatt
och vid kyrkan hade de spärrat av
en stor del mellan träden
där det såg ut att ha blåst ner
STORA grenar.
Hoppas ingen fick dem i huvudet!!
 
Nu anfaller de från alla håll 
- regn och snö från himlen
-grenar från träden
-virus genom luften (från andra människor)
 
Var rädda om varandra!
Stay safe!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

*Pewwwww...flämtande andetag, låtar pannan mot väggen*
Vilken tur, tomten var kvar,
”snälla tomten jag har varit en snäll flicka, men det är inte därför utan det är för att kortmakaren är så duktig, det går ju inte att ge dåliga vitsord då, oj tomten jag är liiite rädd för att det låter klyschigt, men jag önskar att Världen blir att må bättre, tänker faktiskt på både klimatet och det eländiga virus vi har att göra med, Corona är farlig.
Vet du om en sak, tomten? Margaretha har gjort ett fint kort med dej på, Förstår att du Myser, men du glöm inte att du har lite julklappar att fixa...vaddå nej så är det inte! Klart att det är Tomten som fixarklspparna..eller?

Svar: Blir alltid såå glad när du tassat in hos mig och lämnat spår! Tack för att du gör det!!Kram!
MormorMargareta

2020-11-20 @ 21:00:47
Postat av: Britt

Ännu ett underbart vackert kort som du gjort med fina Maja-papper och söt tomte på. Granarna och texten oxå jättefint. Jag blir alltid lika glad att "titta in" hos Dig!
Distans-kram Britt

Svar: ... och jag blir alltid så glad när du kikat in och lämnat en rar hälsning! Tack!Tur att vi i alla fall kan kramas på nätet i dessa förunderliga tider!
Kram!
MormorMargareta

2020-11-21 @ 09:50:17
Postat av: Maria

Så fint kort och det är ju perfekt när man kan klippa isär granarna så man kan placera dem som man vill. Snyggt med "snön" på dem och det är smart att göra texten med skugga, ger fin effekt.

Använder du mest färdigskurna distanskuddar? Du vet säkert att det finns sån "foamtejp" eller vad det kallas i olika bredd och tjocklek på rulle. Finns ofta på såna 10-kronorsavdelningar på typ Dollarstor och liknande och då kan kan ju själv klippa så stora bitar man behöver. Sen ibland är de små lättare att använda =)
Du är ju så snäll och bjuder på små tips ibland, så tänkte iaf att jag skulle se om jag kunde bjuda på ett tillbaka ;)
Ha de fint! kram

Svar: Tack raring, både för uppmuntrande ord och tips!! Jag har såna rullar - de är lite tjockare än dem jag vanligen använder, men vill jag "höja nånting extra mycket" brukar jag ta till dem. Annars köper jag distanskuddar på Biltema - de är kvadratiska och sitter 20 st på varje ark, 100 i förpackningen. Kvadraterna är lagom för mig att klippa i fyra remsor, men går förstås att dela i både mindre och större bitar.Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-11-25 @ 21:41:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0