21 november -20 "Lapptäcke"....

.... av spill hade jag utlovat till idag.
Här kommer det:
 
 
Eftersom spillbitarna var små
fick det också bli ett litet kort, 10x10 cm.
Jag skar 1,5 breda remsor med skärmaskinen
och sen fick jag pussla.
Det här är gjort av små bitar
av 5 olika mönsterpapper.
När jag klistrat fast remsorna
med dubbelhäftande tejp
skar jag rent kanterna.
Skar ut en 0,5 cm bred ram,
som jag monterade runt kanten.
 
En liten snögubbe ur mina gömmor
fick vara med här och
en mycket lämplig liten vimpel därtill ;-)
Han fick sällskap med en snöstjärna
och röda bling.
 
 
Insidan med en liten julhälsning
och flera remsor.
 
 
Även till baksidan räckte spillet,
fast jag fick skarva bakom namnetiketten ;-)
 
 
En lite större spillpapper
räckte till kuvert.
Det behövs ett papper som är 17x17 cm
för att göra kuvert till ett 10x10 cm kort.
 
 
 
Alltså kan jag visa kort och kuvert idag
även om det inte fanns något av "kortpapperen"
som var tillräckligt stort.
Tycker att det matchar färgmässigt i alla fall
så det fick duga.
 
Gårdagens solsken byttes mot snöglop idag
men mest regn, så inget ligger kvar av snön.
Vi hade tur och slapp regn under vår promenad.
 
Så här i coronatider blir dagarna
ganska enahanda:
hämta tidningen och fylla på fågelfrö
sen frukost
hushållspyssel
kortmakeriet
promenad
eftermiddagskaffe
datorpyssel (räkningar etc)
och ev blogg
laga och äta middag
kaffe på maten m musik
kväller med TV-nyheter och The Crown.
 
Och sen startar allt igen...
 
Var rädd om dig! Håll avstånd! Tvätta händerna!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta H

Jo nog är det enahanda. Men tur vi har vår hobby, eller hur?. Jag tror det är viktig att sysselsätta sig i sådana här tider. Vi har försökt hålla låg profil sedan det här började i Italien eftersom vår A bla inte kan hosta riktigt, så känner vi att hon är i riskgrupp. Ingen ridning och det känns ju, Pratade med en annan elev i telefonen och de här gamla eleverna som du hade, de har det ju jobbigt nu när daglig verksamhet är inställd. Så det är ju inte bara just nu det är annorlunda. Det för med sig så mycket mer som kommer att eftersläpa tyvärr. Men du ska veta att de pratar väldigt gott om dig och du anar inte vad du gjort i skolan för deras stabilitet sedan i livet. Massor!
Här städar vi huset och röjer verkligen. Otroligt va mycket grejer man har som man inte använder! Såhär städat kommer vi nog aldrig att ha igen, hahaha... A älskar att sortera å skriva listor. Känner tacksamhet för att hon har broderier, samlingar Tv-serier hon följer osv.Pratar mycket om att inte fastna i grubblerier om när allt blir normalt igen eftersom vi iallafall inte vet! För jag insåg efter att ha snackat men en förtvivlad tjejkompis till henne häromdagen att så har inte alla det drivet att hitta på saker! Så vi ska försöka att hålla kontakt iallafall via telefon. För det verkligen är viktigt att bry sig om varandra i dessa tider även om man inte kan träffas fysiskt. Du kan verkligen trolla med dina spillisar! Bra för miljön att inte slänga!

2020-11-22 @ 21:06:12
Postat av: Maria

Du har lyckats ypperligt med ditt lapptäckskort, papprena passar ju så fint ihop! Och kuvertpappret stämmer fint in i färgerna. Snyggt att papprena även går igen i ramen runt skrivytan på insidan.

Det är tur det finns lite att göra ändå, nu i Coronatider när man ändå måste vara hemma, trots att det blir lite långsamt ibland och det är ju inte alltid man har lust att göra saker heller. Var rädd om dig/er!
kram

Svar: TACK! Vi är också ganska isolerade och tycker att det är trist! Just nu är ju vädret heller inget att hänga i julgranen, men vi tar våra långpromenader varje dag i ur och skur, Kjell och jag.Annars blir det mest läsa, göra kort och sticka lite. Har just ingen lust att sätta igång med annat som behöver göras i huset ;-)
Ha det gott och var rädd om dig! <3
MormorMargareta

2020-11-25 @ 21:30:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0