5 november -20 I det blå...

.... flygr en av mina favorit-hÄnglar.
En riktig gammal goding!!
 
 
Visst är det en härlig stämpel!!
Jag har som vanligt färglagt med
Distress Markers och vattenpensel.
Stansat motivet med die frånCrea Nest Lies,
liksom den blå kanten bakom
och den kvadratiska kanten runt kortet.
 
Dekorerade med snöstjärnor.
Hittade några glansiga rosalila i min låda
som jag satte bakom de vita,
som är stansade med punchar
från Martha Stewart.
Jag glittrade dem med Stickles Diamond
och fäste ihop dem med små rosa brads,
i samma färg som hÄnglans hjärtan.
 
 
Under den största snöstjärnan
har jag också satt en silvrig stjärna.
 
Som vanligt monterat med distanskuddar
för att få lite dimension på kortet.
 
Julkram är stansat med die från Gummiapan
och glittrat med Sakura Gelly Roll clear star #700.
Den har jag också använt runt papperskanterna.
 
 
Kuvert i det fina blekblå snöstjärnepapperet.
 
 
Till insidan skarvade jag papperet
för att det skulle räcka.
Jag stansade ut en oval med
Nellie's Multi Frames MFD 087
för att få en skrivyta.
 
Den blå kanten är det som blev kvar
när jag stansat kanten till framsidan.
 
Dekorerade med band, litet pärlhjärta,
snöstjärna och halvpärlor.
 
 
Baksidan  fick den utstansade ovalen
och bakom den passade en blå 
utstansad med en Spellbinderdie:
Classic Ovals Large Scalloped
och så min namnetikett förstås.  
 
 
Kortet och kuvertet då till sist.
 
15 grader varmt idag den 5/11!!!
Inte klokt - men soligt och skönt,
så jag ska inte klaga!
Härlig promenad fick vi!
 
Hoppas du har det bra också!
Stay safe!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint kort och snyggt med de lilarosa snöstjärnorna bakom de vita, ger lite extra lyster. Har du många kort kvar nu till du är i mål? =) Kram

Svar: Tack! Ja jag blev så glad när jag hittade de där stjärnorna i lådan! Jag har alldeles för mycket grejer för att minnas allt ;-)Är nu på upploppet med julkorten, men har nog ca 20 kvar att göra.
Ska försöka göra några enkla imorgon - alla uppskattar dem ju inte lika mycket och då kan jag ju göra några lite snabbre till dem.
Kram!
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:39:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0