6 november -20 Flygande kramleverans....

.... behövs ibland i dessa coronatider.
Den här pippin fick leverera till en vän
som drabbats och behövde pepp.
 
 
Valde höstfärger med mycket värme - gult och grönt.
Ett gammalt papper från basicgrey i dessa färger
fick ge inspiration till resten.
Matchande varmgul cardstock fick komplettera.
 
Den söta pippin är en digis från Pernilla Nilsson
och jag har färglagt med Distress Markers.
På ögonen la jag Glossy Accent - blänker
lite väl mycket på det här fotot
men är ganska snyggt på kortet tycker jag.
Stansade ut både motivet och kanten runt
med cirkeldies med stygnkant från Memory Box.
 
 
Satte ett grönt band med rosett,
som lyfte den gröna färgen.
Stansade kram med die från Rox stamps
och satte på en vimpel jag klippt i akvarellpapper.
Hörnen på mönsterpapperet stansade jag
med en konkav hörnstans från  ek-success.
 
 
Hittade en påse med lönnlöv
i olika färger , som passade här.
Härliga guldiga bling från Bo Bunny:
Double Dot Jewels passade också bra.
Har glittrat lite här och där, bl a längs papperskanterna
med Sakura Gelly Roll clear star.
Här syns det ganska bra.
 
 
Insidan med en skrivyta
stansad med en cirkeldie
från Nellie's Multi Feames,
den som har så fin prickkant
både runt "hålet" och den utstansade cirkeln.
 
Den utstansade cirkeln fick ta plats på baksidan.
 
Kuvertet....
 
 
... och så kortet med kuvertet
på min sista bild.
Nu när kortet kommit fram till min vän
kan jag ju blogga det.
 
Kul att du kikat in här!
Jag kan se av statistiken att det är ganska många 
som tassar omkring här inne,
även om kommentarerna inte är så många.
Stort TACK till er som lämnar ett avtryck!
Det är så roligt att se och läsa!
 
Ha nu en fin helg
och var rädd om dig och de dina!
Stay safe!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint kort och så snyggt mönsterpapper. Kuvertet blev riktigt läckert! Kram

Svar: Tack du min vän, som besöker mig oftast av alla! <3Blir så glad över dina rara kommentarer ska du veta!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:35:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jättegulligt kort med Nillas söta pippi.

Svar: Tack - ja visst är Nillas pippi härlig! Hoppas den gladde! <3
MormorMargareta

2020-11-07 @ 09:46:20
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0