8 november -20 Flitiga tomtar...

.... polerar bären på järneksbusken
på ett av mina mönsterpapper.
Använde den bilden som motiv
på dagens kort.
 
 
Motivet fanns på ena sidan av mönsterpapperet
och andra sidan på papperet
finns i bakgrunden på kortet.
För att slippa klippa sönder motivet
fick jag lov att skära papperet lite annorlunda idag,
så det räckte inte till ett kuvert i vanlig storlek.
Därför är det här kortet 14x14 cm stort.
 
Stansade en ram till motivet
med die från Crea Nest Lies - en favorit just nu.
Motivet fick jag klippa ut
efter att ha ritat runt inuti dien,
eftersom jag inte har någon slät oval die som passar.
 
Dekorerade i hörnet med järneksblad 
(Cherry Lynn Holly Corner)
som jag klippte av en swirl från.
 
Ek-success konkava hörnstans i hörnen
och så röda halvpärlor.
 
 
Insidan fick en skrivruta
stansad med die från CC Design.
Textstämpeln kommer från Panduro.
 
Järnekskrans med rosett och bär
är dies från Sizzix Thinlits 664210.
Klippte vimplar av mönsterpapperet
och en cirkel inne i kransen.
 
 
Jag gör ju oftast alldeles vanliga platta kort
men idag fick det bli ett stafflikort.
 
 
En närbild på den fina kransen,
som ju också fungerar som stopp
när staffliet är uppställt.
 
 
Kuvertet med den sidan av papperet 
där motivet var.
Största delen var ganska diffust mönstrad
men ett snyggt mönster för en kuvertflik fanns.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Det var lite svårfotat eftersom
kortet inte ville ligga så platt,
men det är rakt i verkligheten - jag lovar!
 
Ganska less på denna coronahöst - men
det gäller att hålla ut och hålla avstånd!!
Var rädd om dig och de dina!
Tvätta händerna!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att göra korten i ett lite annorlunda format ibland, var länge sen jag gjorde annat än vanliga öppnade kort. Så fint med motivet i ovalen, och jättefin krans. kram

Svar: Ja, det fick bli en annan sorts kort idag. Det började egentligen med att jag monterade "framsidan" med tomtarna på fel ledd på kortet - sen tyckte jag också att det behövde "lyftas lite" och då kom jag på att jag kunde göra så här. Det var, som du skriver, länge sedan för mig också!! Tack för dina rara ord! Jag gillade också kransen - har inte använt den förut - den är ju lite liten men den får säkert komma fram igen...Kram!!
MormorMargareta

2020-11-16 @ 20:15:34
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0