22 oktober -20 Klappar i mängd...

... fanns på detta Reprintpapper:
Christmas Holiday - Presents.
 
 
Jag kände mig lite överväldigad
av en sån otrolig massa klappar,
så jag tog en bit av papperet med granar,
som jag ju använde till kortet häromdagen
för att "lugna ner" det hela lite grand.
Stansade också ut ett paketmotiv,
som fanns i setet med en stitched cirkeldie
från Memory Box.
 
Blå cardstockkanter runt alltihop
och vit kortstomme,
eftersom motivet hade en så vit bakgrund.
Stansade också Julkram i både vit och blå cs
och monterade så att det blå tittar fram och skuggar.
 
 
Tyckte att det passade med en av mina
blå glänsande stjärnor som dekor.
 Den kommer ur jättepåsen från Dollarstore
som Åsa kom med en gång.
De stjärnorna i alla de färger
lär räcka livet ut!
 
Runt kanterna drog jag glittrande streck
med Sakurapennan Gelly Roll clear star.
Lite klarblå bling - sen fick det vara klart...
 
 
På kuvertet fick det verkligen myllra med paket.
 
 
Insidan fick också paketpapperet
och blå kant, som på framsidan
men med en utstansad skrivyta.
Dekorerade med urklippt brevhög ur klipparket
och Åsas fina julpoststämpel
och blå blingstenar.
Julkramstämpeln kommer från Vilda.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
 
Ja här är då kortet med sitt kuvert.
Julkortshögen innehåller mer än 50 kort nu,
så jag känner mig ganska rik och nöjd ;-)
 
Idag har vi 70+are blivit förklarade myndiga igen
och förmögna att jälva ta ansvar för 
vad vi bör göra i dessa coronatider
och med vem.
Det känns skönt!
Tror inte att jag kommer att "hoppa över skaklarna" för det
men Kjell och jag firade 
genom att avnjuta Pazzos delikata lasagne
i en mycket gelst besatt restaurang.
Mums var det!!
 
Fortsätt vara rädd om dig och varandra,
tvätta händerna och håll avstånd!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så mycket julkänsla.
Kram Britt

Svar: Tack snälla rara du! <3 Tyckte allt att det var lite väl många klappar på det småmönstrade papperet - och så la jag dit ännu fler ;-) Hur tänkte jag då? Fast det funkade ju ganska bra ändå...Kram på dig!!
MormorMargareta

2020-10-24 @ 09:08:43
Postat av: Maria

Vilket fint julkort! Bra beslut med granpappret för att lugna kortet och bryta av lite. Så fin helhet! Och skönt att själva lite mer få bestämma över sitt liv, hoppas snart eländet är över med C-19 och allt det har ställt till. Nu är vi rejält trötta på det på många sätt. Kram

Svar: Tusen tack rara du! <2Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:19:38
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0