10 september -20 Massor av hjärtan...

.... passar väl på ett julkort!?!
 
 
Spillbitar av olika slag på dagens kort.
Om du kikat in i min blogg ofta
känner du nog igen mönsterpapperen.
Det stora hjärtat fanns kvar
efter ett tidigare kort, där jag stansat ut ett hjärta
för att få en skrivyta på insidan av kortet.
Stansade ut ett scalloped hjärta med en Spellbinderdie
i glansig grön cardstock från Panduro,
som också användes till kanten runt kortet
och de utstansade järneksbladen.
 
Det röda papperet med hjärtan är en spillbit
från ett gammalt julblock från Panduro.
 
 
Jag hom vanligt monterat de olika lagren
med distanskuddar för att få struktur på kortet.
Annars har jag hållit det ganska platt idag
eftersom jag inte har papper
som räcker till matchande kuvert.
Köpekuverten är ju så platta ;-)
 
Har använt "stjärtstansen" i hörnen
och dekoreral med halvpärlor.
 
 
Insida i samma stil
med en av mina favoritstämplar.
Vet tyvärr inte varifrån jag fått den.
 
 
Till och med baksidan fick ett scalloped hjärta
bakom min namnetikett.
 
Idag blir det alltså ett köpekuvert till kortet.
Kanske jag ska ta ett grönt!?!
 
Nu ligger jag bra till med julkorten "ett i veckan".
Det känns bra!
Knät tillåter ganska långa promenader
bara det får vila lite emellanåt
så jag känner mig så tacksam!!
 
Hoppas du också har det och mår bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hjärtan passar jättebra på julkort, så fint! kram

Svar: <3 <3 <3Visst är hjärtan bra - på julkort och annars!!
Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:56:32
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0