15 september - 20 Blått och guld....

.... på dagens julkort.
 
 
Mina julkort startar ju oftast
med ett mönsterpapper jag inspireras av.
En av mina scrapvänner gav mig
ett underbart papperspaket i födelsedagspresent:
Carta Bella - Snowflake flurry gold foil collection.
De är röda (som jag tidigare använt här),
blå och vita i bottenfärgen - här kommer 
ett kort med det blå papperet.
 
Stansade en guldram med en die från
Craft Emotions: Open Square Scalloped XL.
Monterade en blå cardstockkvadrat bakom
för att guldramen ska framträda bättre.
 
 
Dekorerade med guldband och halvpärlor
samt en utstansad stjärna från en julkalender.
 
Jag böjde upp guldramen lite
(den är ganska tunn)
och monterade mönsterpapperet
med distanskuddar.
 
 
Spillet efter stansningen av ramen
fick bli ram på insidan.
Textstämpeln kommer från Vilda Stamps
och Åsas fina julpoststämpel
är monterad på en liten cirkel
stansad med en av diesen i serien
Crea Nest Lies CLN XXL 69.
 
 
På baksidan fick mönsterpapperet en kant
stansad med samma die som på framsidan
men bara på tre sidor.
 
 
Guldigt köpekuvert till detta kort.
Näns inte använda av de störtsnygga
mönsterpapperen till kuvert
- då tar de slut alldeles för fort!!
 
Igår hade vi en ljuvligt varm sommardag
men idag är det höst igen.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart julkort, blått och guld passar så bra ihop, särskilt blått i den tonen. Kram

Svar: Tack goaste du! <3Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:55:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0