18 september -20 Flygande uggla....

.... på dagens kort.
Hittade ett par mönsterpapper
när jag satt och sorterade papper häromdagen,
gamla Basic Grey: Sprinkles och Spumoni.
De stämde i färgskala
men kontrasterade i mönster,
det tyckte jag var lite utmanande.
 
 
En söt liten ugglaguggla ur Pernilla Nilssons produktion
fick flyga in på det här kortet.
Färglade den med Distress Markers
och vattenpensel i matchande färger.
Ögonen fick glans av Glossy Accent.
Den fick flyga bland prickarna.
Använde "stjärtstansen" i alla hörn
och satte rosa bling i alla hörn.
Ett par söta små pärlhjärtan fick sitta i övre hörnet.
Grattisdien kommer frånNellie Snellen:
 Shape Dies SD 153,
bra med en vit bakgrund till bland alla prickar!
 
 
Blombukett med diverse blommor ur mina gömmor
tillsammans med blad  stansade med 
Die från Magnolia och rosa pärlband.
 Monterade med distanskuddar förstås
och glittrade med Sakura Gelly Roll-pennan
clear star utmed papperskanterna.
 
 
 Kuvertet blev så här.
 
 
 Insidan med söta blommor 
och textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidans namnetikett fick en kant
stansad med en die ur setet från
Cottage Cutz: Nested Stitched Eielets Cirkle Set.
 
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Tänk 18:e september och 20 grader varmt!!
Otroligt!!
Har fikat ute med Åsa och Kjell
och så röjt lite i min vanskötta trädgård.
Inte klokt hur ogräset tar över
när knäet inte tillåtit mig att fixa nåt i sommar,
både i rabatter och mellan plattorna.
Mina klängrosor och klematis
har också vuxit över alla breddar
och behöver ans om man ska kunna
ta sig fram i trädgården över huvud taget.
Fortsätter imorgon!!
 
Ha en härlig helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Flyg fula fluga, flyg....ja det hade man kunnat sagt om det varit en ful fluga men detta är varken en uggla eller fult. Det är en glad ooch vacker uggla som sprider glädje...fjäderglädje till någon. Grönt är skönt!
Kraaam

Svar: Ja visst är den söt den lilla ugglan!!Tack för att du tassat in och lämnat spår!!
Kram!!
MormorMargareta

2020-09-20 @ 13:06:02
Postat av: Maria

Tycker du fick ihop det väldigt bra med de olika mönsterpappren. Fint kort! kram

Svar: Tack - ja det är ju ett av mina stora nöjen - att leka med olika mönsterpapper ;-)Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:54:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0