2 september -20 Liftat kort...

.... som i min tappning blev julkort.
Såg ett så fint kort i fb-gruppen "Vi som gör kort"
av Unni Jensine Johnsen,
som inspirerade mig till detta:
 
 
Ljust beige cardstock till kortstomme.
Vimpel av mönsterpapper ur min stora samling.
Sen hittade jag en utstansad kvist i mina gömmor
och letade reda på trädetaljer,
stjärnor, fåglar och fågelholk ur
Wood ornament box: Bird/ Birdhouse
samt en träkvist från Wycinnka.
Tagen med God Jul är stansad
med en die från Rox Stamps,
som jag knöt fast med ett papperssnöre
i rött och vitt.
 
 
Ganska platt kort idag eftersom det blir
ett platt köpekuvert idag
men jag kunde inte låta bli
att böja vimpelflikarna så de "fladdrar" lite.
 
 
Insidan fick några smala vimplar,
ett trähjärta och text stämplad med brunt.
 
 
Baksidan
 
 
Rött köpekuvert idag alltså till kortet!
Tack till Unni för inspirationen!
Härligt också att få lägga
ytterligare ett kort i julkortslådan!!
Snart ikapp med julkorten nu!
 
Känner att jag får vara lagom morsk med promenerandet än.
Gick för långt igår och fick sota för det.
Svårt att gå lagom långt
nu när jag äntligen kan gå ganska obehindrat igen.
 
Hoppas du har det gott
och håller i och håller ut
så att du får må bra och slipper covid 19!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va läckert kortet blev, snyggt med en vimpel så där och låta dekorationerna synas så fint mot den ljusa kortstommen. Fint med kvisten. kram

Svar: Kul att inspireras av en annans skapande - det är inte så vanligt för mig. Tack för din rara kommentar! <3Kram! <3
MormorMargareta

2020-09-06 @ 20:34:41
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0