20 september -20 Guldig jul igen...

.... på dagens kort.
 
 
Nu har jag använt den tredje varianten
av de fina papperen från Carta Bella:
Snowflake flurry gold foil collection.
De är verkligen ljuvliga!!
 
Stansade en ram med Cherry Lynn-dien i guldpapper
och ur den den fina runda snöstjärnebården,
det syns ju inte - hålet döljs bakom mönsterpapperet ;-)
Jag använde die från Craft Emotions:
Border round magic ice crystal
och den är allt lite magisk.
 
GOD JUL-dien från Gummiapan
stansade jag ur en riktigt guldig kartong,
som Kjells rakvatten kom i - snacka om "scrap"!!
 
 
Böjde upp iskristallerna runt bården
innan jag monterade med distanskuddar,
guldpapperet bakom, mönsterpapperet, den runda bården,
cirkeln bakom texten och texten.
Dekorerade med vita halvpärlor.
Mönsterpapperet och den vita cirkeln
är chalkade med gulddyna, men det syns dåligt här.
 
 
Onsidans scalloped guldram
stansade jag också ur den på framsidan
så den blev lite mindre.
(Är ju ganska sparsam med mitt papper ;-)  )
Skar mönsterpapperet så det bildade en kant runt om
och sen kvadraten i mitten,
som jag stansade en cirkel ur
med en cirkeldie ur Nellie's multiframes MFD 085.
Den utstansade cirkeln kommer säkert
att dyka upp på ett annat kort längre fram ;-)
Stämplade med en gammal Pandurostämpel
med brun Versafine-dyna.
 
 
Även kanten runt namnetiketten
är stansad ur Kjells rakvattenask.
Använde den mindre kvadratiska dien
för att göra den rektangulära kanten.
Det går ju bra att först stansa en remsa
som ger scalloped kant på tre sidor 
och sen passa in den i sidorna i dien
för att stansa den fjärde sidan.
Sim sala bim - klart!!
 
 
Köpekuvert i guld till det här - voila!!
 
Hoppas du haft en härlig helg - det har jag!
Imorgon ny vecka
och nya möjligheter!!
Stay safe!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Nu har du fått tillbaka farten i ditt skapande, hoppas knäet är snällt och inte ömmar. Själv behöver jag fart och ork. Men det finns ju en liten bacill som härjar runt i min kropp och ställer till det ännu mer. Fullt tillräckligt innan.

Ska se om jag kan få till den där fairy-flickan nu. Sopade upp lite guldglitter som blåste av ditt vackra kort. Hmm, jag kanske kan ha guldet på mitt kort...

Kraaam

Svar: Hoppas bacillen gett sig av nu (förlåt att jag är så sen med att svara på kommentarerna)Knäet blir allt bättre - men - " det vore bättre om det vore bra", som min morfar brukade säga...
Tack för dina tassavtryck!!
Kram!
MormorMargareta

2020-09-21 @ 15:58:49
Postat av: Maria

Wow, vilket kort! Fick en nästan att tänka på ett nyårskort. SÅ läckert! kram

Svar: Kul med ny die att leka med!Gör just inga nyårskort - det får räcka med julkort!! ;-)
Tack för rar kommentar!!
Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:51:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0