28 september -20 Åsas födelsedag....

.... tänk så tiden går!!!
Det var en märklig morgon
med snö på gula björkar i Lycksele
när Åsa gjorde sin entré.
Vilken lycka!!
 
Många födelsedagar har vi firat sen dess...
Minns särskilt hennes 45-årsdag,
som hon firade med att ha
en av de scrapmässor hon och en kompis
ordnade i Gävle.
I år blev det ett lite stillsammare firande - men
nästa helg kommer hela familjen att vara samlad - lycka!!
 
 
En av Kajsans söta pippin
fick pryda hennes grattiskort från mig.
Färglade det (som vanligt) med Distress Markers,
stansade ut det med die från
Crea Nest Lies CLN XXL 69.
Stansade en rosa med storleken större bakom
och satte en kvadratisk kant
från samma serie bakom mönsterpapperet.
Eftersom jag lämnade kortet i handen
gjorde jag inget kuvert
och slapp skarna mönsterpapperet.
 
Den lilla fina textstämpeln är
en gammal goding från Inky Wings.
 
En bukett av små callablommor
inslagna i ett guldnät
knöt jag om med ett grönt pärlband
och så strösslade jag med lite ljusgrönt bling.
 
Monterade förstås med distanskuddar
mellan papperslagren.
Tycker det "ger lite mer".
 
Det är allt jag bjuder på idag - resten får vara privat ;-)
 
Vi kom hem ikväll från Björkebo
och åkte direkt till Åsa för att gratta.
 
Vi har "höstat" färdigt i stugan:
rengjort och ställt undan gräsklipparen,
tömt frys och kyl,
säkrat skafferiet för möss
(d v s stoppat in allt för dem attraktivt i plastburkar),
plockat hem all tvätt
och tömt varmvattenberedaren
och hela systemet på vatten 
samt hällt glykol i vattenlås och toa etc.
Nu får det bli kallt om det vill!!
 
Jag har också packat hem det mesta (?)
från kortmakeriet i Björkebo - åtminstone
det jag vill ha hemma också.
 
Det blev en riktig arbetsdag,
men nu är det gjort!!
 
Ha en fin vecka!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att få träffa familjen lite igen, och så kul att fira lite födelsedag. Fint kort med söt pippi. Kram

Svar: Ja, vi har ju setts lite under sommaren - ute på avstånd - men inte båda barnbarnen samtidigt. Det var jätteroligt!!Tack för ditt besök och att du lämnar rara spår! <3
Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:48:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0