4 september -20 Generösa vänner....

... har jag - en hel hoper!
I slutet av sommaren kom ett stort paket
till Åsa och mig från en scrapvän i USA,
som vi aldrig träffat annat än via
facebook och mail - både digitalt och fysiskt.
 
 
I det här paketet fanns bl a ett kit från Melissa Frances
med massor av material och tips
för att skapa tags.
Jag var ju just då på gång med bokmärken
av mina spillbitar, så det här
blev väl ett mellanting kanske. ;-)
 
Förutom cardstock, mönsterpapper,
motiv och band ur kitet
har jag använt ett hjärteband och ett par blommor
samt en kantstans med rosettmönster
från Martha Stewart.
 
 
 Igår gjorde jag detta kort med ett motiv
från detta kit, som innehöll "Adopted Ancestors",
ett helt klippark med de läcktaste små motiv som detta,
med också foton från anno dazumal.
Du kommer nog att få se massor av dem här
vad det lider.
 
Jag utgick från färgerna i motivet
och valde cardstock och mönsterpapper,
dels ur kitet, dels ur min spillpapperssamling.
Ramen till motivet är stansad med en die
ur Craft Emotions Open Squares Scalloped XXL
(fast just denna är ju en av de minsta i setet)
 
En pärlswirl ur mina gömmor tyckte jag passade
på detta lite gammaldags och romantiska kort.
 
 
Monterade med distanskuddar förstås
och matchade rosorna på motivet
med många rosor och rosenknoppar
ur mina gömmor.
 
 
Insidan fick en skrivyta stansad
med en stor die ur samma set
som ramen på framsidan.
Happy birthday är stansat med die
från Lawn Fawn.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
Inget matchande kuvert idag
eftersom det inte fanns några hela mönsterpapper
att göra ett av.
 
Nu har vi vågat oss till Stockholm några dagar.
Handlade med oss frukost- och kvällsmat
från Gävle och tog bilen ner
(vi brukar ju ta tåget, men det vill vi inte nu
med tanke på smittorisken)
Har inte varit här och tittat till lyan
sen i februari, då jag ju blev sjuk på väg hem
och sen kom coronan!!!
 
Ska bli roligt att se lite annat denna helg,
även om min förmåga att gå långpromenader
inte är så utvecklad än.
Har ju bilen också, så vi kan göra nån utflykt.
 
Hoppas du också får en fin helg!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint lite gammaldags stil på kortet och så vacker bild! Fint matchat med rosorna och de ramarna runt motivet och på insidan är så snygga. Jag köpte likadana för länge sen men är dålig på att använda dem =D Har skaffat mig en bättre förvaring till mina dies nu, så jag hoppas de ska bli använda lite mer nu =) kram

Svar: Ja visst är bilden fin - var lite findersam över hur jag skulle göra då den var så liten, men det gick ju att "förstora den" med hjälp av ramen ;-) Just de här ramdiesen gillar jag ju mycket och använder ofta, som du nog sett.Ja så viktigt det är att hitta förvaringslösningar som funkar och som man trivs med.
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-09-06 @ 20:27:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0