5 september -20 Grön jul...

... vill vi väl inte ha - utan vit!
Men grönt är skönt
och järnek hör verkligen julen till!
 
 
Hade detta gröna sköna papper kvar
från Bildmålarna: Jul i vårt hus.
Saknar Bildmålarna!!
Kombinerade det fina mönsterpapperet
med en utstansad järneksslinga
(Joy Craft: Vintage flourish die)
och det fina motivet med ljusen.
Fick hjälp med fabrikatet på den dien
av rara Sabine Voigt - den är från Memory box.
Här stansad i röd cardstock 
och monterad på en cirkel av glittrigt vitt.
 
 
Bokstäverna är stansade med ett alfabet
från Tattered Lace.
Som vanligt har jag skapat nivåer
genom att montera papperslagren
med distanskuddar.
Har också glittrat lite här och där
med min favoritpenna Sakura Gelly Roll clear star.
Love it!
 
 
Idag hade jag ett helt ark mönsterpapper,
så då gjorde jag förstås 
ett matchande kuvert.
 
 
Skarvade ihop två remsor av mönsterpapperet till insidan
och stansade ut en skrivyta
med en die från Nellie Snellen: multi frames MFD088
Straight dotted rectangle.
Dekorerade med järnekslöv och halvpärlor
(die från Cherry Lynn Design: Holly corner B184,
som jag klippt bort en liten swirl från)
samt några anonyma fåglar på en gren.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kortet och kuvertet till slut.
 
Härlig lördag i Stockholm.
Kjell har promenerat l å n g t och jag kortare
eftersom mitt knä inte riktigt vill än.
Imorgon ska vi se vart Mickan och hennes Pontus flyttat.
Det ska bli spännande!!
 
Ha en fin lördagkväll och söndag!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, den dien med ljusen är ju så fin, och snyggt med det glittriga pappret bakom. Järneksgirlangen var ju väldigt dekorativ och fin. Trist att inte knät vill vara med riktigt än, hoppas det snart repat sig helt. Ha de gott! Kram

Svar: Tack rara du för alla rara kommentarer! <3
MormorMargareta

2020-09-06 @ 20:21:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0