7 september -20 Fall julesnö...

.... fast guldflingor har jag nog aldrig sett på riktigt ;-)
 
 
Riktigt juligt och guldigt blev det ändå
med detta vackra mönsterpapper.
Om du följer min blogg
har du sett det förut på julkort i annan tappning.
Idag kombinerade jag med en smal guldkant
av ett tunnare papper
och stansade ut en stor snöstjärna
i en riktigt guldglittrig cardstock,
som fanns med i en cs-packe till jul
på Panduro för några år sen.
Fabrikat på dien vet jag tyvärr inte.
Den är röd och inköpt via en facebookgrupp.
 
 
I min bandlåda fann jag detta guldprickiga band
och ett riktigt guldigt smalt,
som passade så bra till rosetten i tagen.
Den är stansad med en die från
en julkalender för nåt år sen.
Bara nederdelen av den
och den utstansade snöstjärnan
är monterad med distanskuddar idag. 
Till allt övrigt har jag använt 
Biltemas dubbelhäftande tejp, 
klippt i lagom remsor och bitar.
 
 
"Slösade" lite idag och använde
ytterligare en kvadrat av det vackra papperet
inuti kortet - men stansade ut en cirkel till skrivyta.
Den kan jag ju använda
till ett senare kort! ;-)
Några utstansade snöstjärnor i guld
fick också dekorera i cirkeln.
En fin gammal textstämpel fick fullborda.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
 
Ett rött köpekuvert till kortet idag.
Jag är ju lite "snål" med de fina mönsterpapperen,
så att göra kuvert av dem
är lite slöseri tycker jag.
 
Vi har idag njutit av
en härlig sensommardag i Stockholm.
Vi har promenerat utmed Kungsholmens
och Lilla Essingens stränder i solen.
Mitt knä höll för drygt 9 km promenad,
om än med många vilopausen
för foto och soldyrkan
samt gott fika på Lilla Essingen.
Såå härligt!
Hoppas du också har haft en fin dag
och får en bra vecka!
Var rädd om dig - tvätta händerna
och håll avstånd!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så vackert julkort! Kram

Svar: Tack snälla du! <3Nu har löven fallit i min trädgård - snart faller snön (hoppas jag, som gillar snö)
Kram!
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:58:55
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0