15 april -21 Jul igen....

... och nu är jag långt efter mitt mål
att göra ett julkort i veckan.
Blev inget julkort gjort i Björkebo,
så måste jobba på nu - här kommer ett:
 
 
 
 En söt Penny Black-kotte,
som postar julbrev fick bli motiv idag.
Färglagd med Distress Markers,
som vanligt och utstansad med
die från Crea Nest Lies-setet XXL70.
Den största i det setet har jag använt
till den gröna kanten runt kortet.
 
Mönsterpapperet kommer från
Paper Favourites: Vintage Christmas.
Det finns många fina papper i det setet.
De är tjocka och ganska blanka
så de är roliga att jobba med
men lite svåra att fotografera.
 
Hittade en spillbit från en förpackning
i rätt färg, som jag gjorde en tag av.
Övre kanten stansade jag
med en Spellbinderdie:
Big Scalloped Square LG,
som jag la på diagonalen över hörnet.
Nederkanten stansad med en kantstans
från EK-success.
 
 
Snöstjärnor stansade med punchar
från Martha Stewart.
Papperslagren monterade med
distanskuddar. 
 
 
 Insidan med textstämpel från Reprint.
Även här dekorerade jag med snöstjärnor.
De små stansade med punch från CARL Carla Craft.
Kanten är spillet från stansningen
av framsideskanten.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
 Till sist en bild av kortet och kuvertet.
Visst är den väl söt, lille kotten!
 
Får allt snabba på nu
så jag kommer ikapp
och kan återgå till "ett julkort i veckan".
Detta är kort nummer 12
fast veckan har nummer 15,
men det ligger ett julkort till
på kortmakarbordet.
Det blir nog klart imorgon ;-)
 
Nu börjar det våras igen.
Dagens promenad var ljuvligt solig
och jag fick knäppa upp jackan - härligt!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

En helt underbart söt kotte som du färglagt så fint. Fina mönsterpapper och dekorationer.
Man blir så glad av alla dina fina kort!
Kram Britt

Svar: Tusen tack rara du!Jag blir så glad av dina kommentarer! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-04-16 @ 08:27:35
Postat av: Maria

Så söta kottarna är från Penny Black, fint med postlådan =) Härligt att du kämpar på med julkorten. Jag väntar nog med mina till efter sommaren i år med =) kram

Svar: Tusen tack! Ja, jag är ju så glad över mina små söta "kottar". Ligger lite "efter" med min egen julkortutmaning - men i november är jag såå glad om jag hållit ut ;-)
Kram!
MormorMargareta

2021-04-16 @ 21:53:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Jag såg en kotte som pinnade på med sina små korta ben i förhållande till resten av kroppen, fast den var inte lika snyggt svidad som den här och hade det varit snö ute hade jag nog inte sett den heller...
Julkänslan sprider sej, det har nästan varit lika kallt ute som då.

2021-05-10 @ 21:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0