22 april -21 Jul igen...

... ser det ut som utanför vårt fönster.
Snön ligger vit på taken
så det är bäst att jag
tar vara på julstämningen
och försöker spurta ikapp
med mina "ett julkort i vackan"
som jag halkat efter med.
 
 
Tog en liten genväg här
och använde färdiga bilder,
som hörde till en pappersserie:
Reprints Christmas Holiday
och färdiga set med kort och kuvert
som jag köpte på REA efter jul
på ICA MAXI för ett par år sen.
 
Det blev tre kort direkt,
så NU har jag 16!! och
det är vecka 16!
 
God Jul-dien här är från Gummiapan.
 
 
Insidan 
 
 
Baksidan fick idag min lilla namnetikett.
 
 
Här har jag använt silverfärgat kort
och kuvert (som inte är med på bild)
 
Överkanten stansad med kantstans 
från Martha Stewart
och God Jul-die från
Rox Stamps julkalender -20.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan fick lite spill 
av ett annat mönsterpapper
i samma julpappersset.
 
 
Här använde jag en djupröd cardstock
embossad med embossingfolder 
med tegelmönster (syns dåligt på fotot)
 
Motiv och dekorationer från Reprintsetet.
Peel off-text i guld.
 
 
Ångrade mig efteråt att jag inte gjort
"hålet" som är skrivytan rektangulär,
som morivet på framsidan - men, men,
gjort är gjort!!
 
 
Lite annorlunda baksida
blev det med den utstansade ovalen
i alla fall!
 
Ganska snabbscrappat
och såå skönt att vara "i kapp",
så länge det nu räcker....
Funderar på att åka till Stockholm
och se till vår lilla lya,
när jag fått min andra vaccindos
och det gått tre veckor efter våra första.
Lyan behöver ju lite tillsyn
och att vi röjer lite på balkongen
inför målning av fönster och balkongräcken.
Vi har inte varit där
sen första veckan i september,
innan "andra vågen" slog över oss.
 
Hoppas du har det bra
och inte drabbas för hårt av denna pandemi
och dess olika verkningar!
Kram - och välkommen åter!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va härligt att du kommit ikapp, färdiga motiv och kort/kuvertset är verkligen smidiga att använda när det behöver gå lite fortare. Och dessa seten med tags och papper var riktigt fina, särskilt det första i inlägget föll jag extra mycket för.
kram

Svar: Tack goaste du! Ja, man får ta till lite av varje, när man ligger efter ;-)Nu har jag gjort några i förväg istället, eftersom vi äntligen har kunnat åka till vår lya i Stockholm några dar, nu när vi är färdigvaccinerade både Kjell och jag.
Tog bilen nu för att resa säkert och har mat med oss. Vi har inte varit här på 8 månader...
Hoppas du mår och har det bra!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-25 @ 20:42:01
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Vad skönt att hinna i kapp och inte ligga efter. God Jul- diesen var hur snygg som helst. Sen gillar jag En halsning i juletid-stämpeln också. Med tanke på hur många kort du gör så förstår jag att det är skönt med att göra några snabbare, som här med kiten. Finfina också!

2021-05-10 @ 20:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0