27 april -21 Stickande vän...

... fick ett kort idag har jag hört,
eftersom hon ringde och tackade ;-)
 
 
När jag hittade det här härliga motivet,
i mina gömmor, visste jag precis
vem den passade till: Kerstin A,
som utvecklats till en riktig stickmaskin
under coronapandemin.
Motivet är skapat av Pernilla Nilsson.
 
Visste att hon just nu stickade grönt
(dock inte så här grönt)
men det fick i alla fall bestämma
färgen på stickningen
och det dominerande mönsterpapperet.
 
Den rosa kanten är stansad
med die från Cherry Lynn
Stackers Nesting Dies XL2
Square Scalloped.
Satte en mörkgrön kant under
för att den skulle framträda.
 
Motivet är utstansat med Spellbinders die
Petite Ovals Large
och fick en kant av Scalloped Petite Ovals Large.
Som vanligt färglade jag med
Distress Markers och vattenpensel
och glittrade en del med
Sakura Gelly Roll clear star #700.
På ögonen la jag Glossy Accent.
 
 
Ktamdien kommer från Gummiapan.
Jag tycker den är jättefin!
Här har jag stansat den i både
rosa cardstock och foam,
för att få lite tjocklek på den.
 
De rosarandiga vimplarna är klippta
av spillbitar ur min "jättesamling"
och blommor av olika ursprung
fanns i mina gömmor.
Bladen är stansade med die
från Skapat av's julkalender.
 
Avslutade med lite bling i grönblått
och en glittrig brad i övre hörnet.
 
 
Insidan med den rosa kanten
av spillet från framsidans kant.
Monterade den på en grön centimeterbred ram.
Skarvade ihop mina två kvarvarande remsor
till en kvadrat 12X12 cm
och stansade ett ovalt hål
att ha sim skrivyta,
med die från Nellie's Multi Frames MFD087.
Skarvarna blev sen nästan osynliga.
 
Den fina texstämpeln är från
Jess Ink's set Vänskap JI-19003.
 
Dekorerade med blommor stansade av spillbitar
med Floral Punch, ett set som både
stansar och embossar.
Samma bladdie som på framsidan
och lite rosa bling.
 
 
Baksidan fick gå i rosa mest.
 
 
Kuvertet blev riktigt fint
i detta papper, tyckte jag.
Kerstin sa att hon förstod
att kortet var från mig, 
när hon såg kuvertet.
 
Ett 12"-papper räckert till kuvert + kort för mig,
med lite trix och hjälp av lite spillpapper.
Tycker det är så roligt
när jag kan få till matchande kuvert till korten.
 
 
Här är då kortet och kuvertet.
Kerstin blev glad och det var ju meningen!
 
Vi är i Stockholm nu en vecka eller så,
för första gången på 8 månader...
Eftersom vi båda fått två vaccindoser
för stt litet tag sen, tyckte vi
att vi vågade oss på en tripp hit.
Nu tog vi bilen i stället för tåget som vi brukar
för att resa coronasäkert,
och vi tog med mat hemifrån.
Håller avstånd och håller i och ut,
men det är roligt att se nåt annat under promenaderna!
 
Ha det gott och välkommen hit in igen.
Jag har flera bilder i datorn
för att publicera medan jag är här.
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är verkligen en bedrift att trolla fram både kort och kuvert från ett 30*30 papper/12*12papper. Och skarvarna syns nästan inte alls oftast, om man inte visste att de var där så hade man knappt sett =) Härligt med lite annat att vila ögonen på under promenaderna, och se lite andra vyer. kram

2021-05-02 @ 19:08:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0