28 april -21 Ljuva rosor...

... och pioner (??) på dessa julpapper
från Reprint: Christmas Bouquet.
"Det är en ros utsprungen..." tänker jag.
 
Det är ett set med flera vackra
matchande papper.
Här har jag använt två olika
plus en tag från klipparket.
Jag ville gärna ha ett matchande kuvert
och hade redan använt
en del av ett annat papper,
så jag har varit ovanligt slösaktig.
 
 
Till framsidan använde jag de mönsterpapper
som hade blommor längs över- och nederkant.
Här vände jag papperet så
att mönstret kom mest
i vänster sida av kortet.
 Matchade mönsterpapperen med
en mörkgrön cardstock
till kanter och detaljer.
 
Hörnen på mönsterpapperet är stansade med
 den konkava hörnstansen från EK-success
och en satte jag röda halvpärlor i hörnen.
 
Julkram är stansat med die från Rox Stamps,
glittrat med Sakura Gelly Roll clear star
och sen har jag lagt Glossy Accent på.
 
 
 Papperet är ju så vackert
att jag inte ville dölja det så mycket
men på högra sidan var det minder mönster.
Därför satte jag en tag där,
järneksslingor och ett hörn med rosor.
Rosenbladen är stansade med en punch
som ger tre olika stora blad.
Det står L-Em.com på den,
har haft den länge och vet inte
om den går att få tag i nu.
 
 
 I insidans mönsterpapper
stansade jag, som så ofta,
ett hål med die från Nellie's Multi Frames
för att få en skrivyta
och stämplade en julhälsning.
 
Här lät jag mönstret vara i nederkanten
och dekorerade med de mindre blad
jag inte använt på framsidan
och ett par stansade retroblommor.
 
 
 Baksidan fick vimplar klippta av
lite spill från mönsterpapperet
och den gröna cardstocken
under min namnetikett.
 
 
 Kuvertet gjorde jag av det mönsterpapper
som hade blommönster runt alla kanter.
Som vanligt fick jag ju skära bort
6 cm längs två kanter av papperet
för att få en kvadrat med 24,5 cm sida
som är lagom till ett kuvert 16X16 cm.
 
Jag blev så nöjd med det här kuvertet!
 
 
Här är då kortet med sitt kuvert
till sist, som vanligt.
Ja då har jag ett kort till v 17 också...
 
Som du kanske sett är vi i Stockholm en sväng
för att byta lite vyer
och se till vår lilla lya,
där vi p g a coronan inte varit på 8 månader.
 
Vi har njutit av att promenera i stan
och beundrat de blommande körsbärsträden
i Kungsträdgården!
Fötterna värker nu efter nästan 14 km
på hårda stadsgator
men luft, intryck och motion har vi fått
i överflöd.
Skönt att sjunka ner i fåtöljen
med datorn i knät!
 
Imorgon blir det bilutflykt 
med lite kortare promenader
innan vi landar hos äldsta barnbarnet
när hon slutat jobbet.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert julkort du knåpat ihop och så fint med tagen på framsidan. Väldigt vackra blommor. Älskar (s)pioner =) kram

2021-05-02 @ 19:03:25
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0