6 april -21 Jugendblommor ....

... fanns på ett av papperen
i ett gammalt block, som jag hittade 
när jag plockade fram papper
här i Björkebo nu i påsk.
Gamla papper blir som nya
när man inte sett dem på länge,
och ger ny inspiration.
 
 
Kunder inte motstå
den här vackra rabatten.
Den fick bli motiv på dagens kort.
 
Vit färdig kortstomme,
craftpapper och vinröd cardstock
bakom mönsterpapperet,
som är ett annat papper
ur samma block.
 
En pärlswirlbård från Panduro
fick dekorera överst på kortet.
 
 
Nedtill satte jag ett ripsband
och ett utstansat Grattis.
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås
(det är ju ett Mormormargaretakort ;-)  )
Glittrat Grattis och runt papperskanterna
med Sakura Gelly Roll clear star.
 
 
Till insidan skarvade jag ihop blompapperet
och det andra mönsterpapperet.
Sen stansade jag ut ett hål 
med die från Nellie's Multi Frames.
 
Textstämpel från Inky Wings.
 
 
Den utstansade biten
fick pryda baksidan.
Det gäller ju att använda
det man har ;-)
 
 
Dagens kuvert
 
 
Kortet och dess kuvert som avslutning.
 
Datorn fortsätter krångla,
men det verkar som att jag fixar
det här inlägget i alla fall....
 
Dagens utflykt gick till Hylströmmen,
fantastiska vattenfall i Voxnan.
Där var rejält vinterväglag,
så sista kilometern av vägen
fick vi lämna bilen och ta till apostlahästarna.
Det småsnöade och blåste
men fram kom vi
och fick njuta bruset och vattenmassorna.
 
När vi åkte hemåt 
på smala leriga eller snöiga småvägar
tog vi till höger i st f vänster
på ett ställe och körde bort oss ordentligt.
 
Nåja, vi hittade rätt till slut
och hann t o m få en kopp kaffe
på Nya Konditoriet i Bollnäs
innan de stängde.
Det gjorde dagen fulländad för Kjell!
 
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort, och som alltid med så många fina detaljer. Väldigt vacker rabatt!
Kram Britt

Svar: Tusen tack för ditt besök och din rara kommentar! Roligt att uppleva hur inspirationen kan komma av "gamla papper" - tidigare "utsorterade" - när jag hittar dem igen! ;-)
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-04-07 @ 08:02:53
Postat av: Ann-Marie

Oj, det finns fler än jag som tar fel väg, har waze (GPS) numer. Slår på den när jag inte vet var jag ska eller osäker. Det är såååå skönt. Hoppas du bjuder på lite foton...

Jättefint kort som jag sa på fejjan, den där pärlbanden har jag, eller åtminstone haft. Kan ha tagit slut.

Svar: Tyvärr var vi så långt borta i ödemarken att ingen mottagning fanns på mobilen....Vi kom ju hem till sist i alla fall!
Kortet var till en släkting - och hon gillade det - så jag är glad!
Kram på dig!
MormorMargareta

2021-04-08 @ 16:45:10
Postat av: Maria

Väldigt fina blommor på kortet och så härligt med rosa =) kram

Svar: Ja det var så fina blommor, så jag tyckte de passade bra som motiv.Tack för din rara kommentar!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-16 @ 22:03:55
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0